FOTO Au început lucrările pe lotul 2 al Transalpinei de Apuseni. Utilajul uriaş adus de constructor pentru a freza drumul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modernizarea ”Transalpinei de Apuseni” a trecut la o nouă etapă. Constructorii au început lucrările şi la lotul 2.

Transalpina de Apuseni, va fi, la final, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România. Lucrările au început în urmă cu un an şi sunt programate a fi finalizate în anul 2020.

Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Alba, s-au finalizat terasamentele pe lotul 1 în lungime de 42 de km şi se continua lucrările la rigole ranforsate, poduri şi podeţe. ”În prima săptămâna a lunii octombrie, vom începe pe lotul 1 primii 10 km de covor asfaltic (de la km 4 - la km14)”, spune vicepreşedintele instituţiei, Marius Haţegan.

De câteva zile au început lucrările şi pe lotul 2 în lungime de 36,5 km. ”Au început lucrările şi pe lotul 2, cu terasamente executate pana la km 46 (Valea Barnii). Tot pe lotul 2 se lucrează cu o freză de mare capacitate de la km 57 (la ieşire din Mogoş spre Bucium)”, spune reprezentantul CJ Alba.

Imagine indisponibilă

DJ 107 I, supranumit şi ”Transalpina de Apuseni”, Aiud - Bucium, traversează sudul Munţilor Apuseni, de la est la vest. Va avea 78,4 kilometri şi va costa 41,6 milioane de euro, bani din fonduri europene. Drumul va deschide destinaţii turistice importante, până acum inaccesibile şi va avea piste de biciclete, staţii de autobuz şi multe altele. 

Ambele loturi au fost câştigate de acelaşi ofertant: Asocierea Societeatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia), cu menţiunea că primele două firme sunt lider de asociere la câte un lot.

Imagine indisponibilă

Datele tehnice ale drumului mai arată 6.700 de metri pătraţi de piste de biciclete, 21 de staţii de autobuz, 12.610 metri pătraţi de trotuare, 14 poduri noi şi aproximativ 200 de podeţe. De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundaţii adâncite, ziduri de sprijin şi peste 73 de kilometri de şanţuri de beton. 

Imagine indisponibilă

Drumul judeţean străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe. Proiectul ”Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă. 

Imagine indisponibilă

Tronsonul străbate o zonă importantă a judeţului Alba, prin Munţii Metaliferi şi realizarea lui va scoate din relativa izolare comunele Rîmeţ, Ponor şi Mogoş, izolare care le-a frânat dezvoltarea economică şi a favorizat depopularea zonei. De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care îl au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca şi spre localităţile din estul judeţului Alba, spre Blaj, Ocna Mureş. În prezent, drumul prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere. În proiect este prevăzută instalarea de indicatoare rutiere de avertizare cu alimentare fotovoltaică pentru semnalizare luminoasă la trecerile de pietoni. Finalizarea investiţiei este programată, dacă totul decurge normal, în anul 2022.

Vă mai recomandăm:

 

VIDEO Noi probleme pe lotul 2 din A10, Sebeş - Turda. Constructorul îndepărtează balastul pus în 2018

 

Un sfert de secol de puşcărie pentru un individ care a violat şi a ucis o bătrână de 91 de ani. Detaliile sunt cumplite

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite