FOTO Se modernizează Transalpina de Apuseni, drumul spectaculos de 80 de kilometri. O asociere de firme româneşti şi italiene a depus oferte la licitaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modernizarea Transalpinei de Apuseni, drumul spectaculos de aproape 80 de kilometri a intrat în ”linie dreaptă”. O asociere formată din trei firme, dintre care două înregistrate în Italia, a depus oferte pentru cele două loturi ale cntractului în valoare de peste 40 de milioane de euro.

GALERIE FOTO

În 27 noiembrie s-a încheiat procedura de depunere a ofertelor pentru reabilitarea DJ 107 I, împărţit în două loturi. Potrivit documentelor publicate pe SEAP, Asocierea Operes SRL – Societatea de Construcţii Napoca S.A. – Cosedil Spa. este singura care a depus oferte viabile pentru ambele loturi, cu menţiunea că pentru lotul 1 (primii 45,5 km) lider de asociere a fost desemnată firma Operes SRL, iar pentru lotul 2 (de la km 43+500 până la km 78+420) lider de asociere a fost desemnată firma Societatea de Construcţii Napoca S.A.

Pe ambele loturi, subcontractor este S.C. Alpego Serv, cu sediul în Stremţ, sat Geoagiu de Sus. Firmele Operes şi Codesil sunt înregistrate în Italia. Consiliul Judeţean Alba a lansat oficial procedura de achiziţie a contractului în valoare de peste 40 de milioane de euro privind modernizarea DJ 107 I, în 6 septembrie, iar perioada de ofertare a fost prelungită cu mai bine de o lună, iniţial fiind programată să se încheie în 10 octombrie 2018.

Valoarea estimată a contractului este de 141.552.776 de lei, fără TVA (circa 30 de milioane de euro). Cu TVA, valoarea contractului se ridică la aproape 44 de milioane de euro. „Transalpina de Apuseni” este unul dintre cele mai frumoase, spectaculoase şi întortocheate drumuri din România, care face legătura între municipiul Aiud şi comuna Bucium pe culmile Munţilor Apuseni.

Drumul judeţean are 78 de kilometri, străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe. Proiectul ”Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Drumul este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă. Tronsonul străbate o zonă importantă a judeţului Alba, prin Munţii Metaliferi şi realizarea lui va scoate din relativa izolare care le-a frânat dezvoltarea economică şi le-a favorizat depopularea comunele Rîmeţ, Ponor şi Mogoş. De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care îl au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca şi spre localităţile din estul judeţului Alba, spre Blaj, Ocna Mureş.

În prezent, drumul prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere. În proiect este prevăzută instalarea de indicatoare rutiere de avertizare cu alimentare fotovoltaică pentru semnalizare luminoasă la trecerile de pietoni. Vor fi amenajaţi 6,7 km de piste pentru biciclete, 12.610 mp de trotuare şi 21 de staţii de autobuz. Proiectul a intrat în faza evaluărilor ofertelor. Dacă procedura decurge în condiţii bune, contractul va fi semnat în 2019, iar finalizarea ”Transalpinei de Apuseni” ar putea avea loc în 2021.

Citiţi şi:

 

Şoferi români implicaţi într-un furt de piese auto de peste 2,4 milioane de euro, în Germania. Bărbat din Mediaş, arestat şi predat autorităţilor germane

 

Legenda strigoilor: cine se poate transforma şi cum poate fi ucis moroiul sau vârcolacul

 

Fermierii din Apuseni îşi vând vitele şi pleacă la muncă în străinătate. Cazul crescătorului de animale din Abrud

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite