Alba Iulia

articolul anterior articolul urmator

FOTO VIDEO Probleme mari pe autostrada Sebeş - Turda: utilajele de pe lotul 2 au rămas fără motorină

3
11 Oct 2017 09:20:57
Autor: Dorin Ţimonea
Lucrările pe lotul 2 al autostrăzii sunt mult întârziate. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură
Lucrările pe lotul 2 al autostrăzii sunt mult întârziate. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Întârzierile mari înregistrate la lucrările pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda sunt „completate” şi de alte probleme. La sfârşitul săptămânii trecute a fost oprit lucrul cu utilajele din cauza lipsei motorinei.

Potrivit unor surse apropiate constructorului, situaţia nu era rezolvată nici la începutul acestei săptămâni. Problemele par să se ţină lanţ pe acest lot pe care oricum lucrările înaintează în ritm de melc, deşi tronsonul este unul care nu pune probleme tehnice deosebite. Constructorul grec Aktor în asociere cu Euro Construct Trading 98 SRL nu a reuşit să se mobilizeze aşa cum trebuie, iar acest lucru se traduce în întârzieri foarte mari. Asta în condiţiile în care ”vecinii” de la lotul 3 sunt în faza de finisaje, pregătiţi să dea tronsonul dintre Aiud şi Decea spre inaugurare în această lună.
 
Întreruperile periodice ale lucrului pe lotul 2 din cauza lipsei motorinei ridică semne de întrebare privind capacitatea şi disponibilitatea financiară ale constructorului. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare. Pe acest tronson sunt două poduri peste Mureş, un pod complicat peste Pârâul Stremţ şi o cale ferată la Teiuş, dar şi alte pasaje şi poduri mai mici. În plus, nodul Teiuş este tot pe acest segment. Constructorul este în urmă cu lucrările, raportând oficial un avans în teren de 38,5% la finalul lunii august. Probabil că în acest moment procentul de execuţie este în jur de 42%. În acest ritm, abia în 2019 vom putea circula pe acest lot.
  
Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat.
 

Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016, însă termenul actualizat este aprilie 2018, care, însă, nu va putea fi respectat.

Te-ar putea interesa şi:


Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

elfu
11.10.2017, 09:31:19

Constructorii care isi bat joc de contractele pe care le executa nu ar mai trebui primiti la nici o licitatie in RO. Daca sunt competitivi sa lucreze numai cu privati... acolo vor dovedi ca pot. Nu cred ca un privat ii va pasui atat de mutl ca statul roman.

+2 (2 voturi)
costica cova
11.10.2017, 17:42:33

Dacă băieții de la CNAIR ar fi serioși ar face și contracte serioase...cu termene precise , cu penalizări serioase ,,,,,,decă se depășește un anumit număr de zile rezilierea contractului și plata prejudiciilor datorate întîrzierilor...Cine să facă treaba asta ?....la CNAIRsînt toate meseriile posibile (lipsesc doar cei de specialitate ) ...CNAIR trebuie ...reînfințat...de această dată cu oameni de meserie, iar , cei care au păpat un munte de bani în cei 30 de ani de ...ineficiență trebuie musai încolonați la DNA....

lupu ursu
12.10.2017, 13:19:19

Esti bun doar la vaietat , mai Tomonea . Zero esti .