Alba Iulia

articolul anterior articolul urmator

UPDATE „Piraţii“ anului 2020. Cum racolează călători „rechinii“ şoselelor fără ca poliţia să îi deranjeze

4
4 Nov 2020 14:39:16
Autor: Dorin Ţimonea
Parcarea din Alba Iulia unde îşi au „cartierul general” şoferii care realizează transport ilegal de călători
Parcarea din Alba Iulia unde îşi au „cartierul general” şoferii care realizează transport ilegal de călători

Companiile care asigură transportul public de călători acuza „rechinii” şoselelor că le fură clienţii şi, astfel, provoacă mari pagube bugetului de stat şi le afectează activitatea.

UPDATE IPJ Alba a transmis faptul că, în perioada 21 septembrie – 1 noiembrie 2020, în cadrul acţiunii "Piraţii Rutieri", au fost verificate 227 de autovehicule şi au fost aplicate 53 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 14 la Legea 38 din 2003, privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. 
 
”Au fost reţinute 3 certificate de înmatriculare şi a fost dispusă imobilizarea a 3 autovehicule, ca urmare a faptului că deţinătorii acestora efectuau transport de persoane fără autorizaţie.  Un alt exemplu este sancţiunea aplicată de poliţiştii din Zlatna, ieri, 3 noiembrie, unui bărbat, de 45 de ani, care a fost depistat în timp ce efectua un transport ilegal de persoane, pe DN 74. Acesta a fost sancţionat contravenţional, iar, ca măsură complementară, au fost dispuse reţinerea certificatului de înmatriculare şi imobilizarea autovehiculului”, se afirmă în comunicarea Poliţiei.
 
Textul iniţial: Este vorba despre aşa-zişii transportatori privaţi care îşi folosesc autoturismele proprii pentru a transporta oamenii care se deplasează în judeţ şi în afara acestuia. Cele mai „traficate” trasee sunt cele spre localităţi din zona Apusenilor, având în vedere naveta săptămânală sau aproape zilnică pe care o fac mulţi dintre locuitorii de aici spre şi dinspre Alba Iulia. 
 
Reprezentanţii firmelor de transport au depus plângeri la Poliţie, dar susţin că nu s-a întâmplat nimic concret. „Vă solicităm sprijinul în luarea de măsuri specifice şi legale pentru stoparea transportului ilegal de persoane deoarece a crescut semnificativ numărul autoturismelor care efectuează transportul ilegal de persoane (rechini) pe rutele judeţene şi interjudeţene cu autoturisme şi microbuze fără a deşine forme legale de încasare a banilor şi nelicenţiate”, se precizează într-o plângere depusă de societatea Arieşul SA Câmpeni, la IPJ Alba, în luna februarie 2020.
 
Reprezentanţii firmei susţin că „rechinii” au ajuns să intre chiar şi în incinta autogărilor, unde aduc injurii şi ameninţări la adresa pesonalului când sunt atenţionaţi să părăsească incinta. De asemenea, unii merg înaintea autobuzelor şi iau călătorii din staţii. La Câmpeni, stau strategic în parcările unor supermarketuri de lângă şosea sau în zona Poşetei, aflată în apropiere de autogară. La Alba Iulia, „cartierul general” al acestora este parcarea de la Profi, de pe strada Moţilor.
 
„Transportul ilegal de persoane aduce prejudicii atât bugetului de stat prin neplata TVA, a fondurilor de salarii, neplata licenţelor şi clasificărilor aferente mijloacelor de transport, cât şi societăţii noastre care se află în imposibilitatea acoperirii cheltuielilor pe trasee şi cu personalul angajat din lipsă de călători. Pe lângă impactul financiar generat de evaziunea fiscală, călătorii sunt supuşi riscului fiind transportaţi cu autovehicule care prezintă nesiguranţă în trafic şi de şoferi care nu au nuciun fele de aviz medical sau psihologic”, se mai precizează în plângerea societăţii din Câmpeni, ai cărei reprezentanţi afirmă că sunt nevoiţi să renunţe la trasee şi să concedieze angajaţi. Activitatea a devenit o afacere în toată regula, existând persoane care au chiar şi 2-3 autoturisme care fac transport ilegal de persoane. Folosesc maşinile prin rotaţie sau plătesc şoferi care să facă cursele. Pe Facebook, există şi grupuri cum ar fi „Alba Iulia – Câmpeni şi retur”, unde se stabilesc locul şi ora de plecare şi sunt anunţate numărul locurilor disponibile. În grupuri sunt înscrişi mulţi dintre cei care realizează transportul ilegal. 
 
Societatea din Câmpeni a oferit poliţiei numerele de înmatriculare a zeci de autoturisme folosite de ”rechinii” şoselelor. O plângere similară a fost transmisă şi la IGPR, însoţită de o listă cu societăţile de transport care susţin acest demers. În ultimele luni, zece trasee de transport judeţene şi interjudeţene, cu plecare din Câmpeni au fost închise, respectiv spre Oradea, Timişoara, Arad Suceava, dar şi spre Avram Iancu sau Arieşeni. În perioada următoare este posibilă închiderea şi a traseelor Brad - Câmpeni – Cluj-Napoca, Câmpeni - Alba - Bucureşti şi Câmpeni - Cluj-Napoca. 
 
O campanie de identificare a „piraţilor” şoselelor s-a derulat la nivel naţional în iulie – august 2019, după cazul Caracal. Au fost depistate câteva maşini, care au şi fost indisponibilizate de către poliţişti. Legislaţia a fost modificată, astfel că pe lângă amenzi, şoferii pot rămâne şi fără maşină. La momentul respectiv, „rechinii” au luat o pauză de circa o lună de zile, dar, după ce Poliţia nu a mai realizat controale, au revenit în trafic.
 

Vă mai recomandăm şi:

 

FOTO Cum a fost salvată de la dispariţie o căsuţă veche de 160 de ani, parcă desprinsă din poveşti, din Apuseni

 

FOTO VIDEO Mobilizare susţinută şi pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Stadiul fizic se apropie de 80%

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

emkill emkill
4.11.2020, 16:04:04

daca astia au niste microbuze vai de mama lor, aglomerate pana la refuz, pline cu cocalari sau asemenea, prefer sa stau intr-o masina

+1 (1 vot)
kevin hoher
4.11.2020, 16:41:28

Da bah jighimelelor, repede v-a venit ideea sa bagati Militia sa va salveze. Da sa schimbati javrele de microbuze cu altele mai decente nu v-ar duce capu, escrocilor. Pai cum sa va duca daca scade profitu?

+1 (1 vot)
Constantine Constantine
4.11.2020, 17:08:30

Nici cauciucurile nu le schimba, cit despre distantarea sociala si masca de protectie nici vorba, se circula in conditii de .... saredele ! In plus nu se respecta regulamentu si legea deoarece unele microbuze care fac curse interjudetene nu au spatii de depozitare si calatorii sint nevoiti sa le inghesuie pe unde pot. Si asta im conditiile in care un microbuz cu 20 de locuri si inca 10-20 in picioare care face 3 curse tur retur cu escala in Bucuresti scaote usor pentru patronul nesimtit cca 50 mii lei lunar.

dracon
4.11.2020, 18:45:08

Pacat ca-i vedeti numai pe piratii rutieri si nu-i vedeti si pe piratii de culoare ,care jefuiesc muncitorii campului agricol si sant intermediari ,la legume ,fructe si la mai multe produse ,asa zisi angrosisti din piete carora primarii unor comune le-au eliberat Certificate de Producatori , acolo sa vedeti evaziune fiscala !

Modifică Setările