Alba Iulia

articolul anterior articolul urmator

Protest naţional al transportatorilor de marfă. Sute de camioane vor circula vineri cu viteză redusă

0
16 Jun 2021 13:14:01
Autor: Dorin Ţimonea
Camioanele ar urma să circule cu vitează foarte mică. Foto Pixaby
Camioanele ar urma să circule cu vitează foarte mică. Foto Pixaby

Transportatorii de marfă vor organiza vineri, 18 iunie, un protest pe DN 1, între Alba Iulia – Nord şi Aiud. Circa 50 de camioane vor circula cu viteză redusă pe drumul naţional, începând cu ora 14:00.

Potestul din Alba face parte dintr-o acţiune organizată la nivel naţional. Mai multe asociaţii patronale ale transportatorilor – APTE 2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina, FORT, UNTRR, COTAR si ARTRI – au anunţat că susţin mişcarea de protest, care are în centrul revendicărilor amnistia fiscală în cazul controalelor fiscale făcute de ANAF pe reîncadrarea diurnei şoferilor ca venit de natură salarială.
 
Sunt vizate controalele deja finalizate, cele în curs, precum şi orice control viitor pe tema reîncadrării diurnelor ca venit de natură salarială care vizează perioada 2015-2021. Acţiunea patronatelor din transporturi este susţinută şi de Sindicatul Şoferilor “Solidaritatea Drumuri Bune” din Sibiu.
 
O altă revendicare importantă o reprezintă menţinerea actualului prag de neimpozitare a diurnei externe la 2,5 ori nivelul indemnizaţiilor acordate funcţionarilor de stat, pe care Ministerul Finanţelor intenţionează să îl reducă la 1,2 – 1,5 ori din valoarea acordată astăzi funcţionarilor de stat. O astfel de modificare a Codului fiscal ar reduce diurna acordată şoferilor de la un maximum de 87,5 EUR pe zi la 45 – 47 EUR/zi, ceea ce înseamnă o reducere a veniturilor nete ale şoferilor, dar şi o creştere a costurilor transportatorilor cu cel puţin 3,5 eurocenţi pe kilometru, cu efecte evidente în creşterea preţurilor produselor la raft pentru toată populaţia.
 
Reducerea diurnei pentru şoferi este echivalentă cu împingerea forţei de muncă din sector către firmele din vestul Europei, care îi aşteaptă pe şoferii români cu braţele deschise. O impozitare a unei părţi a diurnei ar creşte costurile firmelor de transport într-atât încât nu ar mai fi competitive pe piaţa internaţională, ca urmare a nivelului ridicat al taxelor şi impozitelor aplicate pe muncă în România.
 
De asemenea, transportatorii solicită eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi – este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare. Transportatorii de marfă sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe tkm, după principiul “poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri. Creşteri, care, evident, în final s-ar reflecta în preţurile produselor la raft.
 
”În timp ce alte state est-europene caută soluţii să menţină competitivitatea propriilor companii de transport pe piaţa comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecţioniste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândeşte să penalizeze suplimentar firmele româneşti prin supraimpozitare şi suprataxare. Firmele de transport internaţional contribuie masiv la reducerea deficitului balanţei comerciale a României, care în 2020 a ajuns la peste 16 miliarde de euro. Astfel, pare de neînţeles hotărârea cu care instituţiile statului român acţionează în direcţia punerii pe butuci a unui segment economic care angajează aproape 400.000 de oameni direct şi indirect”, se mai precizează în documentul prin care se anunţă acţiunea de protest, potrivit revistei Tranzit.
 
Transportatorii solicită Guvernului să fie consultaţi înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, aşa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României.

Vă mai recomandăm să citiţi:

 

Biroul S al Securităţii, cerberul din oficiile poştale care controla scrisorile românilor în timpul regimului comunist

 

Poliţist scandalagiu acuzat că a creat o imagine negativă Poliţiei Române. Ce sancţiune a primit VIDEO

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările