Sentinţă definitivă pentru un şofer care a provocat un accident rutier pe DN1 în urma căruia a murit un militar. Ce pedeapsă au decis judecătorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Alba Iulia a menţinut pedeapsa de 2 ani şi 9 luni de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, pe o perioadă de 3 ani pentru un bărbat în vârstă de 42 de ani din comuna Lopadea Nouă judecat pentru ucidere din culpă.

S. Martin a fost acuzat că a provocat un accident rutier, în 29 iulie 2015, pe DN1, care a dus la moartea un bărbat, militar în cadrul unei unităţi din Bucureşti, aflat într-un autobuz al Ministerului Apărării Naţionale. Instanţa de apel a redus, însă, prin decizia din 25 septembrie, daunele morale acordate iniţial, la Judecătoria Aiud, către patru părţi civile, de la 600.000 de euro, la 145.000 de euro.

Potrivit rechizitoriului, în ziua când a avut loc accidentul, şoferul se deplasa cu autospecială încărcată cu lapte pe direcţia Alba Iulia – Teiuş. ”În timp ce autospeciala a ajuns pe DN 1, în afara oraşului Teiuş, pe sensul opus de mers (Teiuş – Alba Iulia) rula o coloană militară compusă dintr-un număr de 7 (şapte) autovehicule aparţinând Ministerului Apărării Naţionale. Inculpatul S. M., deşi a văzut coloana de autovehicule militare, nu a redus viteza cu care rula autospeciala pe care o conducea (autospeciala fiind prevăzută cu limitator de viteză care nu permite depăşirea vitezei de 90 km/h), aceasta rulând cu viteza de 88 km/h la acel moment şi nici nu a circulat cât mai aproape de partea dreaptă a sensului său de mers, astfel că, pe fondul neatenţiei, fiind complet distras de telefonul mobil pe care-l urmărea în timp ce conducea autospeciala, a trecut cu autospeciala de axul căii de rulare şi a pătruns puţin pe sensul opus de mers (Teiuş - Alba Iulia) acroşând tangenţial pe lungime partea laterală spate a autobuzului marca M., condus regulamentar”, se precizează în rechizitoriul Parchetului.

Imagine indisponibilă

Autospeciala condusă de inculpat a fost proiectată, în urma acestei acroşări, înapoi pe sensul său de mers iar şoferul a frânat brusc. În continuare, se susţine că aautovehiculul, în stare frânată, a parcurs distanţa de 24,5 metri în linie dreaptă, iar pe fondul impulsului resimţit în urma impactului, autospecialei i-a fost imprimat un moment de ruliu (moment de răsucire) accentuat de dinamica celor 1.500 litri de lapte transportaţi în ultimul sector al cisternei, momentul de răsucire făcând ca maşina să devină incotrolabilă şi să fie propulsată pe sensul opus de deplasare unde s-a lovit frontal cu un alt autobuz militar condus, de asemenea, regulamentar. 

În urma impactului a rezultat decesul unui bărbat, care se afla în calitate de militar pe scaunul din dreapta-faţă al şoferului. De asemenea, o persoană luată ”la ocazie” de către şoferul vinovat a suferit leziuni grave ce au necesitat 130-140 zile îngrijiri medicale. În autobuzul lovit de autospecială au mai suferit leziuni corporale încă zece pasageri (militari) însă aceste leziuni nu au necesitat pentru vindecare mai mult de 90 de zile de îngrijiri medicale, nu au pus în pericol viaţa victimelor şi nici nu au constituit prejudiciu estetic sau infirmitate. 

Citiţi şi:

 

FOTO Cum arată peisajul sălbatic de pe traseul Transalpinei de Apuseni: pante abrupte, prăpăstii adânci, poieni spectaculoase şi case părăsite

 

Au escrocat o familie din Franţa cu sute de mii de euro şi au rămas fără casa din România. Hotărârea justiţiei franceze, pusă în aplicare de autorităţile din ţară

 

Distanţa corectă de la care trebuie privit la televizor în funcţie de diagonala şi rezoluţia acestuia

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite