Lucrările la un tronson din autostrada Nădlac - Arad au început cu reparaţii. La celălalt lot sunt în „stand-by”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi lucrările la autostrada Nădlac - Arad trebuiau să fie finalizate anul trecut acest lucru nu s-a întâmplat. Acum noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac - Arad, respectiv asocierea Astaldi - Max Boegl s-a apucat de lucru.

Chiar în aceste zile s-a lucrat la kilometrul 0 + 50, la refacerea unui podeţ realizat de către firma anterioară căruia i s-a reziliat contractul. Podeţul a fost realizat mai sus decât ar trebui, lucru care ducea la inundarea terenurilor agricole din zonă.

„S-a lucrat la un podeţ care a fost executat de celălalt constructor cu 80 de centimetri mai sus, ceea ce reprezenta un pericol pentru aproape 300 de hectare de teren agricol din zonă. Noi am eliberat autorizaţia de construire şi avem promisiuni că anul viitor se va putea circula pe autostradă”, a declarat Vasile Ciceac, primarul oraşului Nădlac. Acesta mai spune că 20 de persoane din Nădlac vor fi angajate să lucreze la tronsonul respectiv. Vorbim despre tronsonul Nădlac-Pecica.

Luna trecută Dănuţ Dascălu, director adjunct al şantierului a declarat  că încep prin evaluarea lucrărilor realizate de Romstrade şi a eventualelor degradări apărute în perioada în care şantierul a fost abandonat, după rezilierea contractului cu fostul constructor:

„Facem unele inspecţii pe teren, pentru a stabili metoda de continuare a lucrărilor şi pentru a evalua degradările care ar putea exista”.

În ceea ce priveşte celălalt tronson  şi anume Pecica-Arad situaţia nu este deloc roză, deoarece lucrările sunt în «stand-by».

„Guvernului Ponta i-au trebuit circa doi ani să reia lucrările la tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica, iar celălalt tronson – Pecica-Arad – este şi acum în «stand-by». Vom fi în situaţia de a avea un tronson finalizat, cel dintre Nădlac şi Pecica, care nu va avea legătură cu celelalte porţiuni de autostradă, din cauza faptului că porţiunea dintre Pecica şi Arad, de 16,6 kilometri, nu are încă rezolvaţi paşii necesari pentru continuarea lucrărilor”, a declarat Iustin Cionca, fostul primar al oraşului Pecica şi candidat al PDL la alegerile europarlamentare.

Amintim că, construcţia autostrazii Pecica-Arad (lotul 2 din autostrada Arad - Nadlac) a fost oprită brusc în 2012, atunci când constructorul austriac, firma Alpine Bau, a intrat în faliment. Tronsonul în cauză a fost realizat în proportie de 85% de către constructorul austriac.

Cei 39 de km de autostradă de la Arad la Nădlac au fost împărtiţi în două loturi:  Lotul 1 - 22 km de la Pecica la Nădlac (plus 6,6 km drum de legatura cu DN7), atribuit asocierii Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct şi Lotul 2 - 16,6 km de la Arad la Pecica, atribuit Alpine Bau pentru 124,45 milioane euro. Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, iar termenul iniţial de execuţie era de un an şi jumătate.

Contractul cu Romstrade, pentru execuţia primului lot, a fost reziliat în noembrie 2012, motivaţia oficială fiind întârzierea lucrărilor. În aceeaşi perioadă şeful Romstrade, Nelu Iordache a fost acuzat de deturnarea a circa 6 milioane de euro din banii alocaţi autostrăzii. 

Vă mai recomandăm: Reparaţii pe autostrada Deva – Sibiu, în zona podului peste Mureş. Şoferii sunt sfătuiţi să circule cu prudenţă
 

Autostrada Braşov-Bacău, prioritate pentru Guvernul Ponta în 2015, înfierbântă spiritele la Iaşi

Arad



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite