Volkswagen ar putea deschide la Arad noua fabrică Skoda. Falcă: „La nivelul României este locaţia agreată“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Arad este varianta din România luată în calcul de compania Volswagen pentru a deschide o fabrica Skoda, după ce germanii ar fi renunţat la ideea de a se muta în Turcia.

Ca urmare a războiului pe care Turcia l-a început în Siria, împotriva kurzilor, se aşteaptă sancţiuni contra lui Erdogan, din partea Statelor Unite ale Americii şi ale Uniunii Europene. 

Aşa a apărut informaţia că Volswagen a întrerupt negocierile cu partea turcă şi ar putea relua evaluările pentru celelalte ţări pe care le-a analizat anterior: Serbia, Bulgaria şi România.

Fostul primar al Aradului, actualul europarlamentar Gheorghe Falcă, a condus negocierile cu firma de consultanţă care a reprezentat concernul german.
 

“Compania Volswagen a anunţat că întrerupe etapa de negociere cu Turcia, pentru realizarea unei fabrici de automobile în Turcia. Aşa cum se ştie, compania a analizat mai multe state din Europan de Est, printre care şi România. Guvernul României a făcut două oferte firmei de consultanţă, iar Primăria Arad a făcut o ofertă pentru o locaţie. În final, locaţia propusă de noi a fost acceptată de consultanţi. Am fost pe procedură de negociere pe patru direcţii la nivelul municipiului Arad. Am avut parte de asistenţa doamnei secretar de stat şi un sprijin de la ministrul IMM-urilor. Primăria Aradului a elaborat o zonă industrială de 1.100 de hectare. Sper ca cei de la Volswagen să reia negocierea cu statele şi evident la nivelul României locaţia Aradului este agreată”, a declarat Gheorghe Falcă. 

Cele două propuneri oferite de statul român pentru Volkswagen au fost Simeria şi Timişoara. Independent de această propunere, Primăria Arad a venit şi ea cu o propunere, în zona industrială din nordul oraşului.
 

„Am pregătit oferta românească”

Cele două locaţii propuse de Guvern nu au îndeplinit condiţiile cerute de consultat, însă cea de la Arad era aproape perfectă. Pe lângă legăturile bune la autostradă şi linia de cale ferată rapidă care există, mai rămânea de realizat un terminal nou la aeroport.

„Am primit răspuns de la consultanţi că vor veni în vizită la Arad, în 10 ianuarie. Statul român trebuie să răspundă la întrebările din cele patru direcţii: Zona de logistică, zona de infrastructură, zona de resurse umane şi facilităţi. Am luat o firmă de arhitecţi din Viena, am luat o firmă de consultanţă în proiectare din Timişoara şi am pregătit oferta românească”, a mai spus europarlamentarul de la PNL. 
 

Fostul primar al Aradului spune că a avut parte numai de piedici din partea PSD. „Când am făcut oferta, trebuia să prezinţi zona industrială. Noi am aprobat în şedinţă de Consiliu Local o zonă de 1.100 de hectare, spre Arad-Pecica. Era vorba de extinderea zonei industriale. PSD-ul s-a opus în şedinţa de Consiliu Local. Evident că ei nu ştiau că e pentru Volkswagen, pentru că nu aveam voie să le spun”, a mai adăugat Falcă. 
 

„Nu te mai poţi duce la Erdogan peste doi ani, după ce tu l-ai pocnit”


Primul nivel de discuţie şi de negocieri între VW şi Primăria Arad s-a încheiat cu brio, iar la sfârşitul lunii martie, Guvernul României a aprobat etapa următoare de negociere şi a trimis oferta consultanţilor. Între timp, VW a ales Turcia, care însă a pornit un război împotriva kurzilor.


„Eu au spus că trebuie să aleagă două ţări din cinci. Erau Turcia, România, Ungaria, Serbia şi Bulgaria. A căzut repede şi Ungaria, pentru că acolo există deja un blocaj. Căzând şi Turcia, ei trebuie să revină la planul numărul unu. Acţionariatul de la VW e şi americană. Povestea cu ce se întâmplă acum e clară, după ce Trump a spus <bau>! Niciun american nu îndrăzneşte să mai investească acolo. Nu te mai poţi duce la Erdogan peste doi ani, după ce tu l-ai pocnit. E clar că nu mai investesc acolo”, a explicat Falcă.
 

„Noi îndeplinim toate condiţiile”
 

Proiectul este uriaş, este vorba de o investiţie de1,6 miliarde de euro. Falcă spune că pentru România, deschiderea fabrici Volkswagen ar însemna o creştere a PIB-ului cu 3-4 procente în primul an, urmând apoi şi consolidarea pe piaţa componentelor auto.
 

„Etapa numărul unu o îndeplinim. Nu e vorba numai de autostradă. E vorba că au cerut două coborâri de pe autostradă, numai noi avem aşa ceva în ţară. Linie de tren de mare viteză au cerut. Noi avem. De aia era şi Simeria, pentru că de acolo e tren de mare viteză. Ei au cerut 400 de hectare, noi le punem la dispoziţie 1.100. Am promis că vom face un terminal şi trebuie să ne ţinem de cuvânt”, a mai declarat Gheorghe Falcă.
 

Toată lumea aşteaptă mutările celor de la Volkswagen.  

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite