Bacău

articolul anterior articolul urmator

Sectorul Bacău-Paşcani al autostrăzii A7 Moldova va avea 9 noduri rutiere. Ce trafic este estimat zilnic

0
20 May 2022 15:35:51
Autor: Valentin Trufasu
FOTO arhivă Adevărul
FOTO arhivă Adevărul

Guvernul urmeză să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru construirea sectorului Bacău – Paşcani, parte din Autostrada A7 Moldova, ce va fi finanţat prin PNRR. Este ultimul pas înainte ca proiectul să fie scos la licitaţia de execuţie.

Autostrada A7 Moldova va trece pe raza judeţelor Bacău, Neamţ şi Iaşi. În judeşul Bacău, unităţile administrativ teritoriale care vor fi traversate sunt Săuceşti, Iteşti, Bereşti-Bistriţa şi Filipeşti.

„Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de autostradă, exprimate ca medie zilnică anuală (MZA) pentru anul 2025 sunt circa 31.000 vehicule etalon (MZA) între Bacău şi Roman, 21.000 vehicule etalon (MZA) între Roman şi Săbăoani şi circa 5.500 vehicule etalon (MZA) între Săbăoani şi Paşcani, în condiţiile în care de la Paşcani va exista o continuare a unui drum de mare viteză spre Suceava, Tg. Neamţ (Transilvania) sau Iaşi. La nivelul anului 2045, aceste valori cresc la circa 38.000 vehicule etalon, 28.500 vehicule etalon şi 31.000 vehicule etalon”, se menţionează într-un document al Guvernului.

Cele 9 noduri rutiere ale tronsonului Bacău – Paşcani vor fi construite astfel:

-Nodul Bacău – Nord -amplasat la km 0+508 al autostrăzii şi se dezvoltă ţinând cont de Varianta de Ocolire Bacău. Geometria este de tip „Trompetă”, nodul rutier este de tip “B”. Nodul este amplasat pe raza UAT Săuceşti. Având în vedere că acest nod rutier conţine o bretea din Varianta de Ocolire Bacău, ce se va executa după ce acesta va fi dată în exploatare, se va trata separat. După terminarea lucrărilor la Varianta de Ocolire în zona km 0+000 a autostrăzii vor fi necesare lucrări de demolare. Pe tronsonul principal de autostradă este prevăzută o bretea de legătură cu Varianta de Ocolire Bacău, aproximativ poziţie kilometrică 0+500, care permite schimbarea direcţiei în ambele sensuri de circulaţie, Bretea Bacău Nord;

-Nodul Filipeşti – amplasat la km 17+512 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul într-o intersecţie giratorie la DN2, conexiunea realizându-se printr-o bretea cu lungime de aprox. 700 m care traversează magistrala de cale ferată CF500;

-Nodul Roman Sud – amplasat la km 29+850 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Conexiunea se realizează printr-o bretea cu lungime de aprox. 1400 m care traversează magistrala de cale ferată CF500;

-Nodul Roman Vest – amplasat la km 34+815 al autostrăzii. Geometria este de tip „Treflă Parţială”, cu descărcare în DN15D într-o intersecţie giratorie. Nodul rutier este de tip “B”;

-Nodul Roman Nord – amplasat la km 41+335 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcarea în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 trompete sunt conectate printr-o bretea cu lungime de aprox. 4100 m care traversează magistrala de cale ferată CF500. În cadrul acestui nod sunt prevăzute două intersecţii giratorii pe DN2 respectiv la intersecţia între DN 2 – DJ 201C;

-Nodul Săbăoani – amplasat la km 47+437 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcare în DN2 (E85), în apropierea intersecţiei dintre DN2 şi DN28. Nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 braţe ale nodului rutier asigură relaţiile de ieşire / intrare de pe / în autostradă şi descarcă în DN2 cu câte o intersecţie giratorie ce asigură restul de relaţii (direcţii);

-Nodul Mogoşeşti Siret – amplasat la km 59+178 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DJ 208, nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecţie giratorie la DJ208;

-Nodul Rutier Autostrada – Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – amplasat la km 71+374 al autostrăzii. Geometria este de tip „Turbion”. Particularitatea acestui nod constă în faptul că are rolul de a realiza conexiunea între Autostrada Bacău-Paşcani cu Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ –Iaşi. Acest nod rutier este de tip “A”;

-Nodul Rutier Paşcani – amplasat la km 76+505 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, se descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecţie giratorie în DN 28A, nodul rutier este de tip “B”.

Construcţia Autostrăzii A7 Moldova (Ploieşti – Paşcani), cu o lungime de aproximativ 320 de kilometri, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) şi va fi finanţată prin PNRR.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Cum va arăta autostrada moldovenilor Focşani–Bacău. Tronsonul de 97 de kilometri a fost modelat 3D VIDEO

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările