Undă verde pentru autostrada Bacău-Braşov. Construcţia costă 2,4 miliarde de euro şi va avea 162 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO arhivă Adevărul
FOTO arhivă Adevărul

CNAIR a solicitat companiei care se ocupa de proiectarea autostrăzii– Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL – eliberarea certificatului de urbanism de la Consiliul Judeţean Braşov pentru şoseaua de viteză A13.

Documentaţia necesară pentru începerea construcţiei autostrăzii A 13, care va lega Bacăul de Braşov, a fost înregistrată pe 28 decembrie 2021 la Consiliul Judeţean Braşov.

Pentru eliberarea certificatului de urbanism, administraţia judeţeană de la Braşov aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13.

Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din localităţile Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.

Reprezentanţii CNAIR au proiectat mai multe variante de traseu, după discuţii cu primarii şi specialiştii în urbanism din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale pe teritoriul cărora va trece autostrada.

Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, s-a ajuns la o variantă de traseu care integrează toate necesităţile de transport pentru fiecare localitate pe care autostrada o va străbate.

Autostrada Bacău – Braşov va avea 162 de kilometri, iar traseul va începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A 13 de viitoarele tronsoane Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din şoseaua de viteză.

Costul construcţiei este estimat la 2,4 miliarde de euro, însă valoarea exactă urmează să fie stabilită prin studiul de fezabilitate.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Cum va arăta autostrada moldovenilor Focşani–Bacău. Tronsonul de 97 de kilometri a fost modelat 3D VIDEO

Războiul moldovean al autostrăzilor: A8 versus A13. Contre între Iaşi şi Bacău

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite