Anchetă în cazul celor două incidente feroviare înregistrate pe Valea Vaserului. Procurorii au în cercetare două dosare penale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au început verificările pe Valea Vaserului, în judeţul Maramureş, după ce vagonul Mocăniţei a deraiat a doua într-o perioadă de şase zile. Comisia mixtă, organizată din ordinul prefectului judeţului Maramureş, trebuie să stabilească acum care au fost cauzele care au dus la producerea celor două incidente.

Locomotiva trenului care transporta turişti s-a răsturnat de pe şine şi a tras după el şi primul vagon al Mocăniţei în data de 10 august. Atunci, 12 turişti au ajuns la Centrul de Primire Urgenţe al Spitalului Orăşenesc Vişeu de Sus cu răni uşoare. La şase zile diferenţă, în cursul săptămânii trecute, un vagon al Mocăniţei a deraiat din nou de pe şine. 

Pentru a stabili cauzele producerii celor două incidente, prefectul judeţului Maramureş a dispus constituirea unei comisii mixte de verificare. Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului Judeţul Maramureş, Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Maramureş, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Gheorghe Pop de Băseşti” al judeţului Maramureş, Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureş, Direcţia Silvică Maramureş, Poliţia Transporturi Feroviare, Oficiul pentru Protecţia Consumatorului.

„Comisia mixtă va efectua verificări cu privire la respectarea legislaţiei în vigoare, existenţa autorizaţiilor/avizelor prevăzute, respectiv a regulamentului tehnic. Verificarea se va încheia cu întocmirea unui raport. De asemenea, vom solicita de la Autoritatea Feroviară Română să ne comunice situaţia autorizării administratorului infrastructurii feroviare, licenţierea şi certificarea operatorului de transport feroviar, autorizarea furnizorului de servicii feroviare”, a spus prefectul Vasile Moldovan.

Două dosare penale aflate pe masa procurorului

Până în prezent, s-au efectuat verificări şi s-au solicitat documente de la societatea care administrează infrastructura feroviară şi materialul rulant utilizat, procesul verbal de constatare/cercetare la faţa locului de la Agenţia de Investigare Feroviară Română. De asemenea, au fost audiaţi lucrătorii care operau garniturile de tren (conductor, şeful de tren, un alt angajat), dar şi trei agenţi de turism. 

Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Maramureş a desfăşurat cercetări la faţa locului şi au fost constituite două dosare penale, unul pentru vătămare din culpă, iar celălalt pentru exercitarea fără drept a unei profesii. Mai exact, conductorul de locomotivă nu avea un atestat profesional, document necesar pentru ocuparea postului. Ambele dosare penale sunt în coordonarea procurorului de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Vişeu de Sus. De asemenea, pompierii au verificat gara, dar şi garniturile de tren. 

„Gara CFF Vişeu de Sus are o suprafaţă mai mică de 600 mp şi nu necesită autorizaţie de securitate la incendiu. Gara este echipată cu instalaţie de detecţie, semnalizare şi avertizare în caz de incendiu. Este iluminată corespunzător din punct de vedere al siguranţei şi evacuării de persoane şi bunuri materiale. Uşile de evacuare ale imobilului sunt dimensionate corespunzător. Garniturile de tren sunt dotate cu stingătoare de incendiu”, au arătat reprezentanţii Instituţiei Prefectului Maramureş.

Singura deficienţă constatată a fost dotarea la parterul gării cu stingătoare tip G2, în loc de stingătoare tip clasa A, iar autorităţile au dat termen de remediere a situaţiei până la data de 26 august.   

Citeşte şi

VIDEO  Mocăniţa plină cu turişti de pe Valea Vaserului a deraiat. Cel puţin şase persoane au fost rănite

Fiul cântăreţei Anamaria Pop, mesaj sfâşietor în memoria mamei lui: „Regret enorm că nu ţi-am spus zilnic că te iubesc!“

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite