Baia Mare

articolul anterior articolul urmator

Ce documente sunt necesare pentru înmatricularea unei maşini. Detaliile la care trebuie să fim atenţi

1
22 Jun 2018 04:10:58
Autor: Angela Sabau

Detalii la care să fim atenţi la înmatricularea unui vehicul sunt redate de un consultant care se ocupă de întocmirea documentaţiei de specialitate.

O posibilă explicaţie pentru scăderea solicitărilor de înmatriculare poate fi aceea că piaţa este suprasaturată, pe de o parte, iar pe de altă parte, după eliminarea taxei de înmatriculare, majoritatea celor care au evitat să-şi treacă maşinile pe numele lor, au făcut-o în această perioadă. „După februarie 2017 până în ianuarie 2018, biroul a fost plin tot timpul. Aveam de lucru mereu, în patru oameni, abia făcem faţă. Acum chiar şi doi oameni suntem prea mulţi”, spune Manuela Negru, consultant în asigurări şi pregătirea docmentelor pentru înmatricările auto.

Un alt indiciu este acela că a scăzut perioada de aşteptare pentru programările la RAR şi la birourile de înmatriculări. „La RAR, programările se făceau chiar şi cu trei luni înainte, iar acum se fac cu cel mult o lună mai devreme. La Biroul de înmatriculări se făceau programări cu o lună înainte, acum se fac cu doar o sptămână mai devreme”, mai spune ea.

Ea mai arată că, la achiziţionarea unei maşini din strinătate, trebuie să fim atenţi dacă vânzătorul este persoană fizică sau juridică. „Dacă este persoană juridică, neapărat este nevoie de factură”, a precizat ea. 

Actele necesare la înmatriculare se găsesc publicate pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne. Pe site-ul www.spcrpcivcluj.ro la secţiunea „Înmatriculări” se găsesc documentele necesare pentru înmatriculare.

Pentru înmatricularea unei maşini cumpărate din ţară avem nevoie de:

Cererea solicitantului; (formularul se găseşte pe site)
2. Fişa de înmatriculare vizată la organul fiscal teritorial competent; Fişă înmatriculare (formularul se găseşte pe site) sau certificatul de atestare fiscală eliberat de organul fiscal teritorial competent al vânzătorului.
În cazul în care transferul dreptului de proprietate a mijloacelor de transport se realizează prin utilizarea contractului de înstrainare - dobandire, Model 2016 ITL-054, nu se solicită certificatul de atestare fiscală
3. Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie;
4. Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
5. Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
6. Copia asigurării de răspundere civilă (RCA) în termen de valabilitate;
7. Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare de 37 lei (se poate achita la Trezorerie si la Oficiile Postale);
8. Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, în valoare de 40 lei, pentru număr la rând, respectiv 85 lei pentru număr preferenţial (se achită la ghişeu cu ocazia depunerii documentelor).
9.În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
10.Procură specială autentificată, după caz.
11. Documentele şi plăcile de înmatriculare  anterioare  în original. Certificatul de inmatriculare va fi completat pe verso conform rubricilor respective si va fi stampilat in cazul persoanelor juridice.
12.Verificarea tehnică.
13.Viza organului fiscal teritorial sau atestatul fiscal (pentru vânzător)
14.Anexa 677 (formularele se găsesc pe site)
15.Atestat fiscal lângă fiecare contract de vânzare-cumpărare succesiv.

Documente necesare pentru înmatricularea unui vehicul achiziţionat din UE şi care a mai fost înmatriculat: 

1. Cererea solicitantului; (formularele se făsesc pe site)
2. Fişa de înmatriculare vizată la organul fiscal teritorial competent; Fişă înmatriculare (formularele se găsesc pe site)
3. Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie;
4. Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
5. Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
6. Copia asigurării de răspundere civilă (RCA) în termen de valabilitate;
7. Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare de 37 lei (se poate achita la Trezoerie .);
8. Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, în valoare de 40 lei, pentru număr la rând, respectiv 85 lei pentru număr preferenţial (se achită la ghişeu cu ocazia depunerii documentelor).
9. În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora, precum si o copie a cartii de identitate a delegatului;
10. Procură specială autentificată, după caz.
11. Documentele şi plăcile de înmatriculare  străine în original
12.Verificarea tehnică şi nota de autentificare emise de R.A.R.
13. Anexa 677 (formularul se găseşte pe site)
14.Atestat fiscal lângă fiecare contract de vânzare-cumpărare succesiv.
În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia,  nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr.571/2003 cu modificările şi completările ulterioare, se vor depune, după caz, şi următoarele documente:

      a) formularul “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
sau
      b) formularul “Certificat” , dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare .
 
În conformitate cu  prevederile  Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat în M.Of. nr.327/06.09.2010, certificatul se obţine de la Administraţia Naţională de Administrare Fiscală, Administraţia Finanţelor Publice competente pe raza cărora solicitanţii îşi au domiciliul sau sediul.


Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

des merge
22.06.2018, 13:24:35

Pentru autorul sau autorii acestui articol , nu mai inventat nimic , trebuie doar sa cititi cu mare atenție legea în vigoare , acea ordonanță de urgență veșnică din anul 2002 , de 16 ani , cu numărul 195 , sau poate acolo în nordul țării se aplica alte legi , tot ce se poate , în RO este posibil orice , asa ca cititi cu mare atenție , si nu mai aduceți completări care nu sînt prevăzute de lege , avem cele mai proaste legi în legătură cu permisul de conducere , înmatriculare auto , buletin de identitate , cele ai greoaie proceduri din lume , si la Bulgari lucrurile stau de un milion de ori mai bine , sînt țări unde ca sa treci pe numele tau un auto , detașezi o parte din cartea de identitate , o trimiți prin posta si in cîteva zile iti sosesc tot din posta noile documente , fără să te duci niciunde , fără nici o complicație , si inca ceva , cetățeanul român nu este agentul fiscal al statului , statul , ca sa isi inca seze impozitele , are la dispoziție o armată de funcționari platiti pentru aceste activități.

+1 (1 vot)