Cum recuperăm banii dacă am cumpărat produse contrafăcute de pe Internet. „Aceste situaţii se rezolvă prin procedura de refuz la plată cu ajutorul băncii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Riscurile cumparaturilor online    Foto: shutterstock.com
Riscurile cumparaturilor online    Foto: shutterstock.com

Cumpărăturile online au devenit din ce în ce mai populare. Riscul este, însă, ca produsele pe care le-am cumpărat să nu fie exact ceea ce ne-am dorit, având în vedere că înainte de achiziţionare sunt văzute doar în poze, iar acest lucru poate fi înşelător.

Dacă aţi făcut cumpărături şi aţi avut ghinionul să primiţi un produs contrafăcut, sau care nu vă mulţumeşte, aveţi mai multe posibilităţi de a vă recupera banii, potrivit informaţiilor publicate de Centrul European al Consumatorilor din România, pe site-ul www.eccromania.ro.

1. Verificaţi la banca sau la emitentul cardului şi cereţi detalii privind modalităţile prin care vă puteţi primi banii înapoi, de exemplu procedura de refuz la plată, dacă aţi utilizat un mijloc de plată precum cardul.

2. Contactaţi producătorul şi informaţi-l cu privire la faptul că există un site care vinde produse contrafăcute. Deoarece acesta deţine drepturile de proprietate intelectuală, poate lua măsurile legale care se impun împotriva acestui site fraudulos.

3. Dacă aţi fost victima unei activităţi de contrafacere, puteţi înainta o reclamaţie către poliţie, vamă sau poţi solicita asistenţa autorităţilor locale cu atribuţii în domeniu.

“ECC Romania a primit, în decursul anilor, mai multe reclamaţii de la consumatorii români care au cumpărat produse contrafăcute online. În general, acestea au vizat site-uri care la prima vedere erau înregistrate în state membre ale UE, având terminaţia respectivului stat, dar, la o analiză atentă s-a dovedit că respectivii vânzători erau din China. Consumatorii au cumpărat astfel haine şi încălţăminte care nu aveau nicio legătură cu produsele oficiale. De regulă, aceste situaţii s-au rezolvat prin procedura de refuz la plată cu ajutorul băncii emitente a cardului prin care a fost făcută plata”, a arătat Irina Chiriţoiu, director ECC Romania, pe pagina www.eccromania.ro.

Mai puteţi citi:

Cum ne ferim de fraude şi de produse contrafăcute cumpărate de pe Internet

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite