Cu mare fast, un tronson de cale ferată de 21 de kilometri, care leagă localităţile Ilva Mică de Rodna Veche, a fost reinaugurat marţi. La eveniment a participat inclusiv ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, care a fost întâmpinat de o mulţime de oameni aduşi în gări pentru aplauze. Nu a lipsit nici pâinea cu sare oferite de copii în haine tradiţionale şi nici brânza şi caşul proaspete, care-l aşteptau pe ministru pe o masă.
În gări au fost aduse şi femeile de serviciu, care curăţau de zor peroanele şi spaţiile exterioare. Oamenii care aşteptau în gări nu au urcat în tren, ci doar l-au salutat pe ministrul Transporturilor şi au făcut cu mâna Săgeţii Albastre.
Calea ferată în cauză a fost realizată acum 130 de ani de unguri, care
doreau să poată ajunge cu trenul la Rodna, fostă localitate minieră, cu
scopul exploatării zăcămintelor de fier.
Aceasta a fost pusă în funcţiune în 1890 şi exploatată de compania
feroviară ungară de stat MAV şi preluată ulterior de către CFR. Calea
ferată a fost utilizată până în urmă cu 4 ani, când operatorul privat
care o avea în administrare a ajuns la concluzia că nu este rentabilă şi
a renunţat la tronson.

Zeci de oameni au fost aduşi în gări pentru a-l întâmpina pe ministru şi a face cu mâna trenului
Săgeata Albastră va rula cu maxim 35 de km/h
Pentru acest tronson a fost adusă o Săgeată Albastră. Nu va circula cu 100 de km/h cum se întâmplă în alte zone din ţară, ci doar cu maxim 35. Astfel, cei 21,5 km care despart Ilva Mică de Rodna Veche vor fi parcurşi în 49 de minute.
Culmea, Săgeata Albastră nu va putea fi alimentată şi nici verificată în Bistriţa-Năsăud, spun surse din CFR, motiv pentru care, o dată pe zi trebuie să facă un drum Ilva Mică-Cluj-Napoca pentru alimentare şi revizie. Din acest motiv, autorităţile au făcut şi o rută Ilva Mică-Cluj-Napoca.
Săgeata Albastră care va parcurge acest traseu este una second. Deşi aerul condiţionat funcţiona şi trenul a fost făcut lună şi bec înainte de această vizită importantă, acesta avea cel puţin 5 geamuri sparte.

Peisajele idilice care se întind pe cei 21 de km vor fi admirate prin geamuri sparte
„Este o promisiune pe care am făcut-o în luna mai, s-a lucrat intens la infrastructura feroviară să o putem deschide în două luni. Sunt încă lucrări de făcut, de montat încă 1.000 de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale, pentru că şi ele la rândul lor au cerut redeschiderea acestui tronson pentru a asigura mobilitatea populaţiei. Şi din punct de vedere turistic e o componentă foarte importantă. Eu sper că vor circula pline trenurile, preţurile la bilete sunt accesibile”, a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent şi el la această inaugurare.
În ceea ce priveşte rentabilitatea acestei rute intens lăudate, au dubii până şi primarii localităţilor parcurse. Printre cei care nu sunt foarte siguri de succesul acestui proiect se numără primarul oraşului Sîngeorz-Băi, Traian Ogâgău:
„Forurile judeţene şi cei abilitaţi trebuie să ia puţin măsuri împotriva acestor aşa-zişi rechini, care, vrem, nu vrem, se duc până acasă şi îţi iau copilul şi-l duc la şcoală. Multora nu le convină să trimită copilul în gară, pe frig, ca să poate ajunge la şcoală. Atâta timp cât această piraterie este în floare, nu ştiu cât de sustenabilă este această linie, motiv pentru care s-a închis şi deschis de atâtea ori. Concurenţa există şi trebuia luată în calcul. Viteza u care se circula este o altă problemă”, a explicat edilul oraşului-staţiune.

De la reinaugurare nu au lipsit nici pâinea şi sarea
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
5 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Daca circula cu maxim 35 km/h, "Săgeata Albastră" pare mai mult o Mocăniță.
Penibil! Ce-a căutat acel Cuc acolo să inaugureze și să reinaugureze cu pită și sare? Cu rahaturi din astea ne lăudăm prin ziare? La viteza aia amețitoare trebuie să-i zică „PRAȘTIA ALBASTRĂ”!
Aceeasi slugarnicie si acelasi scarbos "cult al personalitatii". S-a reinaugurat cu piine si cu sare o cale ferata pusa in functiune acum 130 de ani. Ma mir ca nu s-a reinaugurat un drum construit acum 2000 de ani de catre imperiul roman. Noaptea mintii.
https://danpetresc.wordpress.com/2017/07/29/romania-esti-urita-rea-si-indiferenta-la-ce-ai-ajuns-da-romania-azi-la-28-de-ani-de-la-marea-pacaleala-asa-arata-ca-un-imens-lagar-de-concentrare-cu-un-popor-supus-genocidului-ce-mimeaza/
Comentariu considerat abuziv.