FOTO La 127 de ani de la inaugurare, Gara Bistriţa Nord îşi schimbă faţa cu 8,5 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara Bistriţa Nord se află în renovare din 2012 FOTO: Bianca Sara
Gara Bistriţa Nord se află în renovare din 2012 FOTO: Bianca Sara

Gara din Bistriţa a fost dată în folosinţă în 1886, odată cu linia ferată Bistriţa-Beclean. Aceasta a mai fost renovată ultima dată când şi-a sărbătorit centenarul în 1996, iar la 127 de ani de la inaugurare aceasta îşi schimbă din nou faţa.


În anul 1886 a fost pusă în funcţiune cale ferată de la Dej către Bistriţa, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa. Scopul său a fost de a dezvolta exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna. Cum la momentul construirii acestei căi ferate Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei, guvernul ungar a acordat permisiunea de a se construi o cale ferată, care să plece din Beclean şi să ajungă la Rodna.

În primă fază, calea ferată a fost administrată şi exploatată de compania feroviară locală Naszódvidéker, ulterior fiind „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare de stat MÁV.

Timp de 100 de ani clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa nu a avut parte de renovări majore, ultimele modificări fiind făcute în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul. Atunci s-au făcut mici modificări în casele de bilete şi la sala de aşteptare, la recepţia lucrărilor fiind prezent şi Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor.

În 2007 s-a îmbunătăţit puţin şi situaţia trenurilor, câteva garnituri de pe ruta Cluj-Napoca –Bistriţa fiind dotate cu automotoare aduse din Franţa şi Luxemburg. Tot atunci au fost schimbate şi vagoanele degradate.
 
În acest moment, Gara Bistriţa se află într-un amplu proces de modernizare, care a presupus refacerea totală a unei clădirii a gării, a peronului, modernizarea şinelor de tren, dar şi a zonelor de relaxare din vecinătatea peronului.

Lucrările au început la sfârşitul iernii anului trecut, valoarea contractului ajungând la 8,5 milioane de euro. Aceasta ar urma să fie finalizată anul acesta. Printre lucrările care se execută se numără: pasaj de cale ferată între peroane, perdea de aer cald la intrare sau geamuri antiefracţie la casele de bilete.

Clădirea care adăposteşte postul de poliţie TF, sala de aşteptare şi toaletele a fost dărâmată şi refăcută din temelii. Sala de aşteptare şi toaletele vor fi dotate cu aparatură de utlimă generaţie. O altă noutate este faptul că în zona peroanelor accesul se va face doar cu ajutorul legitimaţiilor de călătorie sau a abonamentelor.

Una dintre problemele cu care se confruntă personalul CFR este reprezentată de oamenii străzii, cerşetorii şi prostituatele, care pierd vremea în apropierea Gării Bistriţa. Odată cu finlizarea renovării, reprezentanţii CFR speră să limiteze  şi accesul acestor persoane, care perturbă liniştea din zona gării de ani buni.



Vă mai recomandăm:

Gara din Cluj, una dintre primele din România. Zilnic trec peste 100 de trenuri

VIDEO FOTO Destin crud. Povestea primei linii de cale ferată din Principatele Unite

FOTO Gara Ploieşti, cinematograful neinventat al anului 1872. Toţi regii României au trecut prin bătrâna gară a oraşului

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite