Cum trebuie să reacţioneze copiii pentru a preveni situaţiile de bullying. Recomandările poliţiştilor pentru părinţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Poliţiştii brăileni şi-au început săptămâna în mijlocul elevilor din în cadrul Şcolii Gimnaziale "A. S. Puşkin” Brăila.

Activităţile s-au înscris în cadrul Proiectului Educaţional al Federaţiei Internaţionale a Comunităţilor Educative - secţiunea România "Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor şi violenţei asupra copiilor şi tinerilor", derulat de Şcoala Gimnazială "A. S. Puşkin” Brăila, şi a vizat conştientizarea de către elevi şi părinţi a comportamentelor sociale acceptate în familie, şcoală şi comunitate.

În cadrul întâlnirii cu părinţii, poliţiştii le-au reamintit că ei constituie principala instanţă de socializare a micuţilor, ceea ce înseamnă că toate conduitele, obiceiurile, regulile sau lipsa acestora din familie constituie repere în dezvoltarea ulterioară a minorului şi model parental pentru acesta, când îşi va întemeia propria familie.

”O atenţie sporită a părintelui este necesară pentru a identifica elemente de noutate în comportamentul copilului, care pot ridica semne de întrebare cu privire la existenţa unui abuz, a unei discriminări ori a fenomenului de bullying la care ar putea fi expus minorul la un moment dat”, a declarat inspectorul Laura Belciugan, purtătorul de cuvânt al IPJ Brăila.

Un alt aspect important, discutat de poliţişti cu părinţii, a fost reprezentat de climatul familial non-violent în care orice copilul are dreptul să crească. Prevederile Legii nr.217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, modificată şi completată prin Legea nr.174/2018, au oferit prilejul informării cu privire la formele violenţei în familie şi posibilitatea obţinerii imediate de către victimă a unui ordin de protecţie provizoriu împotriva agresorului.

Întâlnirea cu elevii a debutat cu exerciţiul ”fulgilor de nea”, scopul specialiştilor fiind acela de a explica respectul pentru diversitatea umană, pe care ar trebui să-l formăm la copii încă de mici, pentru a înţelege unicitatea fiecăruia dintre copii, precum şi dreptul la identitate şi nondiscriminare.

Poliţiştii au discutat cu elevii despre noţiunea de bullying şi despre manifestările care intră în definirea acestui comportament. Copiii au înţeles că bullying-ul este un comportament agresiv intenţionat, menit să provoace disconfort sau durere, că se poate manifesta direct, prin agresiuni fizice (blocarea, înghesuirea victimei, piedica, lovirea cu piciorul, cu obiecte dure, scuiparea) sau verbale (tachinare, ameninţări, farse) ori indirect, prin atribuirea de porecle, răspândirea de zvonuri, caricaturi care conduc la excluderea socială sau la stricarea reputaţiei.

De asemenea, în cadrul activităţii s-a pus accent şi pe drepturile copiilor şi obligativitatea respectării acestora atât de adulţi, dar şi de către ceilalţi copii, fiind vizionat filmul tematic:"Drepturile şi îndatoririle copiilor".

Poliţiştii brăileni reamintesc copiilor cum să reacţioneze pentru a preveni situaţiile de bullying:

-evită cuvintele jignitoare şi nu încerca să te răzbuni;

-alege să nu răspunzi provocărilor pentru a evita un conflict mai mare;

-arată-i agresorului că nu ţi-e frică de el;

-nu schimba modul în care te îmbraci pentru a plăcea altora, ci convinge-i că aşa te simţi tu bine. Personalitatea ta e mai importantă decât hainele;

-nu te purta aşa cum îţi cer alţii, nu face lucruri rele doar ca să fii acceptat întru-un grup;

analizează comportamentul celor din preajma ta şi nu-ţi petrece timpul cu cei violenţi; 

-poartă-te respectuos cu toată lumea;

-comunică politicos şi prezintă-ţi părerile cu calm.

De asemenea, poliţiştii transmit următoarele recomandări părinţilor:

-Comunicaţi permanent cu copilul;

-Arătaţi-i afecţiune;

-Încurajaţi comportamentele bune;

-Sancţionaţi cu înţelepciune conduitele nepotrivite;

-Supravegheaţi copilul;

-Menţineţi legătura cu şcoala;

-Realizaţi activităţi împreună cu copilul;

-Încercaţi să cunoaşteţi prietenii şi anturajul copilului dumneavoastră;

-Discutaţi zilnic cel puţin cinci minute cu copilul;

-Implicaţi copilul în realizarea unor sarcini în gospodărie şi în familie în acord cu vârsta -acestuia;

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite