Brăila

articolul anterior articolul urmator

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

3
18 Apr 2021 23:47:57
Autor: Cornelia Mazilu
sursa: Arhivă
sursa: Arhivă

O lucrare impresionantă va avea loc în curând pe şantierul podului peste Dunăre de la Brăila. Constructorii vor monta cablurile principale la o înălţime de aproximativ 200 de metri şi pe o distanţă de 2 kilometri în linie dreaptă.

 

Podul suspendat de la Brăila, care va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea, se apropie de o nouă etapă a construcţiei, anunţă Pro Infrastructura.

„Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cei doi piloni ai podului până la înălţimea de 192 de metri, în viitorul apropiat japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 km în linie dreaptă. Din multe puncte de vedere este cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din ţara noastră. În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu acelaşi lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice şi va emite autorizaţiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect”, au precizat reprezentanţii Pro Infrastructura.

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea pod din Europa

 Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.  

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de 2 kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu 4 giratorii şi 1 nod rutier. Până la km 7+940 va avea 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu 2 intersecţii. 

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, fiecare în lungime de 110 metri. Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. 

 Calea pe pod va avea 22,00 metri, fiind alcătuită din 4 benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 metri. Acestora li se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare. 

 Podul suspendat va fi poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, între km 4+596,10 şi km 6+570,52, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (măsurat de la Sulina).

 Lungimea sa totală va fi de aproape 2 kilometri, mai exact 1.974,30 metri. Dintre aceştia, 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală pe malul dinspre Brăila, iar 364,65 metri - cea de pe malul dinspre Tulcea.

 

Vă recomandăm şi: 

Podul peste Dunăre iese din stadiul de muzeu. Ministrul Drulă: A fost emisă autorizaţia de construire pentru primii 7 kilometri din drumurile de legătură

 Cel mai scump pod din România a atins înălţimea maximă a stâlpilor. Care este stadiul şantierului de la Dunăre VIDEO

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

m wakki
19.04.2021, 00:10:25

nu prea înțeleg ce rost au articolele astea din trei în trei zile despre un șantier care nu a mai înaintat deloc de la articolul precedent o să vedeți că până la urmă japonezii or să își termine treaba și vom avea un pod muzeu drumuri de legătură nu se pot construi pentru că nu s-a dat șpaga care era așteptată sau pentru că nu au avut dosar cu șină

+1 (7 voturi)
S Iulian
19.04.2021, 01:07:13

E un fel de minge la fileu cu Proinfarstructura bla, bla, etc.... Pe ambele parti :) :( Asa, superficial, ministrul Drula de pe acolo vine.... Deja il ling unii usor, ca ce ministru eficient e, ca face podul in sfarsit.....parca il face singur.... Negocierile, licitatia, etc, sunt de niste ani buni ...... Sigur nu din epoca de aur Drula.... Factic, drumurile alea de acces au nevoie de un acord de mediu, care si ala are nevoie de o monitorizare: de la cartita nu stiu care, cat de tare e deranjata, pana la migratia libelulelor..... Si multe altele..... Se pare ca e musai, conform normelor, o monitorizare de un an...... Isi asuma asociatia "Cutezatorii/Infrastructura bla -bla" raspunderea sa dea cineva un aviz de mediu neconform? Nu de alta, dar sunt bani europeni..... Ca intr-un banc, vechi de tot.... Mai mut-o ma !

0 (2 voturi)
rodica riciu
19.04.2021, 08:10:15

Bancu ăla ie cu "f", Iulică!

+1 (1 vot)
Modifică Setările