Brăila

articolul anterior articolul urmator

Podul suspendat peste Dunăre va rămâne muzeu timp de un an. Motivul: lipsesc drumurile de acces

5
21 Jan 2021 18:56:53
Autor: Valentin Trufasu
FOTO Leopold Balaes
FOTO Leopold Balaes

Investiţia de 500 de milioane de euro, care leagă Brăila de Tulcea, nu poate fi dată în folosinţă la finalizarea lucrărilor pentru că lipsesc drumurile de acces.

Al treilea pod ca mărime din Europa va fi muzeu timp de un an de zile pentru că autorităţile nu s-au ocupat şi de construirea drumurilor de acces.

„Sunt în rezolvare problemele de la Brăila. Va ieşi în curând autorizaţia de construire pentru un sector de 7 kilometri. Vor ieşi apoi şi pentru restul. Sunt acele drumuri de legătură care au fost lăsate de izbelişte”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

„Spun de pe acum, un an va rămâne podul frumos, nou, al treilea ca lungime pod suspendat din Europa... va rămâne un an, 2023 dacă nu mă înşel... va rămâne un muzeu, acel termen pe care l-am popularizat. Asta ca urmare a unor inacţiuni din trecut pe care acum încercăm să le reparăm din mers”, a ţinut să precizeze ministrul.

Se va încerca acum accelerarea lucrărilor, dar nu se ştie când vor fi gata drumurile de acces către podul peste Dunăre.

„Poate reuşim să fie mai puţin de un an de zile. Când spun aceste termene nu înseamnă că sunt resemnat cu ele. Unde se poate, încerc să aduc lucrurile în zone mai bune. Dar nici să spun, cum aruncă politicienii, deobicei „Va fi totul bine, gata. Într-o lună terminăm autostrăzile”. Spun lucrurile realist”, susţine Cătălin Drulă.

O investiţie de 500 de milioane de euro

Podul suspendat peste Dunăre, care leagă Brăila de Tulcea, va costa aproximativ 500 milioane de euro.  Pilonii  podului vor avea 204 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor.  Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift.

„La turnul de la Brăila, betonarea s-a finalizat în data de 22.12.2020, la cota de + 186 m, urmând ca în maximum 2 săptămani să fie ridicate grinzile de rigidizare. La turnul de la Jijila, betonarea a ajunz astăzi la cota de + 162,5 m (cu un ritm al turnarilor de circa 2 m /24 h)”, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastrucurii Rutiere, pe pagina de Facebook. 

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea pod din Europa. Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri. 

Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii.  

Va avea o lungime de doi kilometri

Podul suspendat va fi poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, între km 4+596,10 şi km 6+570,52, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (măsurat de la Sulina). Lungimea sa totală va fi de aproape doi kilometri, mai exact 1.974,30 metri. Dintre aceştia, 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală pe malul dinspre Brăila, iar 364,65 metri - cea de pe malul dinspre Tulcea.

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, fiecare în lungime de 110 metri. Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. 

Conform proiectului, calea pe pod va avea 22 de metri, fiind alcătuită din patru benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Noul pod peste Dunăre se ridică, la propriu. Cât au avansat lucrările

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

eu doar constat
21.01.2021, 23:45:45

Autorul dl. Valentin Trufasu, stie oare ca CNAIR, adica Compania Naţională de Administrare a Infrastrucurii Rutiere este organizata pe judete in directii, care se mai si numesc Directii regionale de drumuri si poduri? Adica, vezi Doamne, podul este gata, dar drumurile nu le-a facut altul!? Si contribuabilul plateste ca prostu' miliarde de lei pentru CNAIR, iar drumurile le avem, cum le avem.

+2 (2 voturi)
M Costi
22.01.2021, 05:42:04

"...nu poate fi dată în folosinţă la finalizarea lucrărilor pentru că lipsesc drumurile de acces..." !?! Cam are dreptate domnu' Strulă , pesedistii sunt de vina ( si Draknea , CCR si avocatu' poporului ! ) , ei au inceput podu' , ei trebuie sa-l termine ! Pe Iohannis si pe Orban sa-i chemati doar la inaugurare , au o vasta experienta in domeniu , s-a vazut la inaugurarea liniei ferate spre Otopeni , care e acu' in reparatii... !

-3 (5 voturi)
Schnauzer Berger
22.01.2021, 08:39:13

Costica, costica fa lampa mai mica si sufla in fitilica!

-3 (3 voturi)
costica cova
22.01.2021, 09:14:36

Domul Drulă se comportă ca și cum ar fi în opoziție....Păi măi tovarășe Drulă ești pus acolo să rezolvi problemele nu să bați cîmpii.Cunoscînd fosrte bine domeniul o spun cu sîmț de răspundere că 20km de drum pot fi realizați în mai puțin de 1 an de zile numai că acest domeniu , deosebit de complex , trebuie condus de un om care are pregătire în domeniu nu de păcăliciul ăsta.

+1 (1 vot)
PETRE
22.01.2021, 11:00:39

Am spus acelasi lucru (nu vom avea sosele) inca de acum cateva luni. Si nu pentru ca aveam informatii de la CNAIR, ci pentru ca avem exemple in trecutul recent: podul de la Calafat.

-1 (1 vot)
Modifică Setările