Undă verde pentru podul peste Dunăre de la Brăila. Contestaţia concernului care a pierdut licitaţia a fost respinsă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vă reamintim că, pe 19 octombrie, Ministerul Transporturilor a anunţat că licitaţia pentru proiectarea şi construirea podului a fost câştigată de Asocierea Astaldi S.p.A. (Italia) – IHI Infrastucture Systems Co. Ltd. (Japonia), valoarea ofertei câştigătoare fiind de 1.995.932.260 lei, fără TVA. Adică, incluzând şi taxele aferente, undeva la 520 de milioane de euro.

Undă verde pentru podul peste Dunăre de la Brăila. Deşi iniţial se părea că proiectul podului de 520 de milioane de euro va intra într-un carusel al contestaţiilor, autorităţile române s-au dovedit decise să elimine urgent orice piedici în calea începerii proiectării şi construirii importantului obiectiv de infrastructură, care va simplifica major transportul rutier între partea de nord-est a României şi portul Constanţa.

Contestaţia consorţiului chinezo-româno-spaniol (format din China Communication Construction Company Ltd ,  China Road and Bridge Corporation, Eptisa Servicios de Ingenieria SL Spania, Euro Construct Trading ’98 SRL România, CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd China şi CCCC Highway Consults Co Ltd China) la licitaţia pentru podul peste Dunăre de la Brăila a fost respinsă, pe 2 noiembrie, de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), motivul fiind acela că a fost prematur formulată. 

În fapt, asocierea de firme care s-a clasat pe locul doi a contestat rezultatul înainte de anunţarea oficială a câştigătorului, lucru cu totul surprinzător dată fiind experienţa în licitaţiile internaţionale a firmelor asociate. Mai exact, contestaţia a fost depusă pe 19 octombrie, iar comunicatul oficial al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind anunţarea ofertei câştigătoare a fost emis pe 20 octombrie. Potrivit procedurilor, în astfel de situaţii ofertanţii nemulţumiţi nu mai pot sesiza CNSC pentru o judecată pe fond a cauzei. 

În aceste condiţii, singura cale de atac rămâne Curtea de Apel Bucureşti, caz în care judecătorii pot dispune suspendarea procedurilor de contractare. Deocamdată, însă, consorţiului chinezo-româno-spaniol nu a precizat dacă va apela sau nu la justiţie.

Pe 19 octombrie 2017, Ministerul Transporturilor a anunţat că licitaţia pentru proiectarea şi construirea podului a fost câştigată de Asocierea Astaldi S.p.A. (Italia) – IHI Infrastucture Systems Co. Ltd. (Japonia), valoarea ofertei câştigătoare fiind de 1.995.932.260 lei, fără TVA. Adică, incluzând şi taxele aferente, undeva la 520 de milioane de euro.

Contestaţia a fost înregistrată la CNSC chiar în ziua anunţului făcut de Ministerul Transporturilor cu privire la atribuirea contractului, ceea ce înseamnă că cei de la asocierea chinezo-româno-spaniolă aveau deja pregătite toate probele pentru a contesta.

Singura problemă este că rezultatul oficial al licitaţiei a fost anunţat de-abia a doua zi de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (instituţia care era abilitată să îndeplinească oficial procedurile legate de licitaţie), ceea ce înseamnă că, de fapt, contestaţia a fost depusă greşit, deci nu putea fi luată în considerare. Între timp, a expirat şi termenul pentru o altă contestaţie.

Lungimea totală a infrastructurii rutiere aferente este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Macin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,3 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite