Braşov

articolul anterior articolul urmator

Şofer judecat pentru moartea unui pieton care a traversat strada neregulamentar. Viteza maşinii, decisivă în proces

7
24 Oct 2020 11:48:31
Autor: Daniel Dancea
Ancheta şi procesul au durat şase ani FOTO Politia Română
Ancheta şi procesul au durat şase ani FOTO Politia Română

Curtea de Apel Braşov este aşteptată să pronunţe, în 26 octombrie 2020, sentinţa finală într-un dosar de ucidere din culpă în care un bărbat de 60 de ani este acuzat că a accidentat mortal un pieton care traversa strada prin loc nepermis. În primă instanţă, Judecătoria Zărneşti l-a declarat nevinovat pe şofer.

Un bărbat de 60 de ani, din Zărneşti, judeţul Braşov, îşi aşteaptă sentinţa finală într-un dosar în care este acuzat de ucidere din culpă şi în care, în primă instanţă, a fost declarat nevinovat. Accidentul pentru care bărbatul a fost trimis în judecată a avut loc în dimineaţa de 27 noiembrie 2014, în jurul orei 5.45.

Şoferul circula pe raza localităţii Râşnov, când un bărbat care voia să traverseze strada prin loc nepermis i-a ieşit în faţă. Pietonul a fost acroşat cu stâlpul din partea dreaptă a maşinii şi a fost grav rănit, murind o lună şi jumătate mai târziu.

Prima expertiză

Cu ocazia anchetei, a fost dispusă o expertiză din care a rezultat că „în momentul producerii accidentului partea carosabilă era acoperită cu polei, vizibilitatea fiind specifică desfăşurării traficului rutier pe timp de noapte la lumina farurilor”. Expertiza a mai arătat că pe porţiunea pe care a avut loca accidentul viteza maximă permisă era de 30 km/h, iar şoferul circula cu 35 km/h.

„Inculpatul putea evita prin frânare producerea evenimentului rutier, iar victima putea preveni accidentarea sa în cazul în care nu s-ar fi angajat în traversarea sensului de mers”, a fost concluzia expertizei realizate cu ocazia anchetei.

A doua expertiză

În timpul procesului, constatând că expertiza realizată cu ocazia anchetei nu a stabilit viteza la care accidentul putea fi evitat sau prevenit, a fost comandată o nouă expertiză. Potrivit noii expertize, viteza ce i-ar fi permis inculpatului oprirea maşinii înainte de lovirea pietonului este de „circa 28 km/h”. Cea de-a doua expertiză a mai concluzionat că şoferul a avut o viteză de 36 km/h.

Şoferul, declarat nevinovat

Judecătoria Zărneşti a dispus achitarea şoferului acuzat de ucidere din culpă, constatând că principala cauză a accidentului a fost „conduita imprudentă a victimei care a traversat strada intempestiv, fără a se a sigura şi printr-un loc nepermis” . Judecătorul a mai arătat că, potrivit expertizei, „viteza la care putea fi evitat accidentul este inferioară vitezei legale, respectiv 28 km/h, faţă de 30 km/h”. Prin urmare, „accidentul nu putea fi prevenit de inculpat, dacă acesta ar fi rulat cu viteza legală”.

Sentinţa a fost atacată cu apel, la Curtea de Apel Braşov. Decizia finală a rămas în pronunţare pentru data de 26 octombrie.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Cum a obţinut un politician daunele morale din care şi-a cumpărat apartament în Florida: o cicatrice i-a afectat cariera
 
 
Daunele morale de 600.000 de euro cerute de familia unui şofer mort într-un accident, catalogate de firma de asigurări drept „astronomice”
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

7 Comentarii

mihai radu
24.10.2020, 12:07:27

Nu mă interesează sentința,dar șase ani de anchetă pentru un eveniment rutier deja frizează absurdul !

+4 (4 voturi)
Gherghisan Comandor
24.10.2020, 12:23:51

Sa modifice legea si sa introduca urmatorul paragraf: "adaptarea vitezei pana la evitarea oricarui pericol" . Sa vezi atunci soferi criminali inchisi. Asa era pe timpul militiei!

-3 (3 voturi)
RazvanR
24.10.2020, 13:03:36

Gherghisan Comandor Presupun ca nu ai permis. Acest accident se putea intampla oricui. Una e sa intri in depasire interzisa cu viteza mare si alta e situatia lui mosu din articol.

+2 (2 voturi)
un motan intransigent
24.10.2020, 13:37:01

#Comandor Gherghisan, Paragraful de lege propus- "adaptarea vitezei pana la evitarea oricarui pericol"- poate limita dar nu poate garanta evitarea oricarui accident. Ar fi mai util sa propui construirea de autoturisme a caror viteza sa nu poata depasi (cel mult) 20 de kilometri pe ora. Chiar daca logica are limite nu ne costa nimica o atare propunere. Ce-ar fi, totusi, daca raspunderea pentru asumarea riscurilor proprii sa nu mai fie pusa in sarcina altuia? Daca nu stii sa-noti dar te-arunci in apa adanca raspunde paznicul baltii?

+3 (3 voturi)
Gherghisan Comandor
24.10.2020, 14:00:37

Am permis de cand am terminat Scoala MI. Acolo am facut scoala de soferi si am toate categoriile. In caz ca te afli intr-o autospeciala (autoturism, microbuz, camion etc) si soferul nu mai poate conduce atunci trebuie sa conduci tu, nu? Infractorii trebuie dusi repede in arest!

-2 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (7)

Modifică Setările