Braşov

articolul anterior articolul urmator

A început construirea fabricii de elicoptere Super Puma de la Ghimbav

9
18 May 2015 08:23:44
Autor: Simona Suciu
Noile elicoptere vor ieşi pe poarta fabricii în 2017. FOTOArhivă.
Noile elicoptere vor ieşi pe poarta fabricii în 2017. FOTOArhivă.

Noua fabrică aduce la Braşov o investiţie de 40 de milioane de euro. Aici se vor produce unele dintre cele mai moderne elicoptere din lume.

Airbus Helicopters construieşte fabrica pe un teren de 27.000 de metri pătraţi pus la dispoziţie de compania IAR Ghimbav. Investiţia se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro, la care se vor adăuga alte 11 milioane de euro pe care va trebui să le investească IAR Ghimbav, companie care va fi principalul furnizor al fabricii. Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia, scrie bizbrasov.ro.

Braşovul are mare tradiţie în construcţia şi recondiţionarea de elicoptere, specialiştii de aici fiind recunoscuţi la nivel mondial. La Ghimbav există din 2012 Eurocopter România, o filială a Airbus Helicopters. Are 180 de angajaţi şi, de la an la an, cifra de afaceri a tot crescut ajungând la 38 de milioane de euro. De şapte ani compania se ocupă de  întreţinerea şi modernizarea elicopterelor PUMA şi SUPER PUMA fiind un adevărat lider de piaţă la nivel mondial. Noua hală ce va fi construită acum la Ghimbav este o dovadă a încrederii pe care o au companiile în specialiştii români.

Anul trecut specialiştii de la Braşov au finalizat un contract de 22 de milioane de euro ce a presupus modernizarea a 20 de elicoptere pentru Forţele Aeriene Regale Britanice. Elicopterele Puma au fost fabricate în 1970, iar specialiştii de la Eurocopter România de la Ghimbav au reuşit să le aducă în secolul XXI. Noul elicopter  poate fi adaptat pentru orice de necesităţi de la misiuni militare, umanitare, dar şi la transport persoane sau sevicii VIP. În urma modernizărilor făcute la Ghimbav, aparatul de zbor a câştigat încă 15 ani de viaţă, o putere în motor cu 35% mai mare şi un consum de combustibil cu 25% mai mic.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

9 Comentarii

gogu58
18.05.2015, 11:48:03

Sa fie intrun ceas bun ! Tot e bine, se mai construieste si alceva inafara de Mall-uri sau cladiri de birouri.

+4 (4 voturi)
Preda Mihailescu
18.05.2015, 12:07:07

Dupa ce ne-am distrus fabrici de tractoare, camioane, macarale si utilaj industrial si agrar -- avem helicoptere ulimul ragnet, pe bani grei. Tot este o afacere ... pentru cineva!

+4 (4 voturi)
Sorin Barbul
18.05.2015, 16:01:52

Domnule Mihăilescu, măcar vor fi construite la noi, cu mână de lucru românească.

0 (2 voturi)
Preda Mihailescu
18.05.2015, 16:20:39

Domnul Barbu, si eu m-am gandit scriind ca sa nu para ca ma tangui, cand este mai bine asa decat de loc. Intr-adevar. Ramane de vazut insa ce raport de proprietate va fi, daca se vor vinde ca si Dacia pe piata mondiala - abea atunci este intr-adevar un avantaj. Dar daca se reduce la a fi o uzina pe care o platim ca sa ne inarmam noi, deci practic industria de razboi americana face o afacere sub presiune NATO, atunci nu mai este bine. Si aceste detalii depind de modul cum s-a negociat, socotesc. Cam asta aveam in minte. Ma rog, nu putem decat sa ne dorim: sa fie intr-un ceas bun!

+3 (3 voturi)
Cristi Nicolae
18.05.2015, 17:36:53

Sigur ca "la noi", dar pe SALARII "K LA NOI" ! Oare cu cat e platit un salariat PRODUCTIV pe la "mama lor" ??? de 10x MAI MULT? sau chiar si MAI ...sus? ------------------------------------------------------------------------ Cateva observatii: Desigur ca GHIMBAV este "mama elicopterelor" - oook! Si e normal ca AIRBUS- divizia de elicoptere sa se duca acolo... SI ESTE O REALIZARE (sa ne aducem aminte de circul cu BELL-HELICOPTERS de pe vremea lui Constantinescu..apoi de scadalul cu PUMA-SOCAT, etc.... ) Iata si alte optiuni pt INVESTITII - POATE CA ... POATE! ... 1 La Craiova o fabrica de avioane POATE produce un avion MULT mai bun decat ce tot incearca cehii sa ne vare pe gat (Aero L59 second-hand) => IAR 101 (XT) ; asta al nostru si AerMacchi 339 (Italia) sunt singurele care CORESPUND cu STANDARDELE NATO. Nici macar dezvoltarile si up-grade-urile la MD Alpha-JET NU sunt OK. Si la viteza tot mai bun este al nostru. Cele ale cehilor, desi garnisite cu tot felul de kestii "made in WEST" TOT SLABE sunt. Datorita unei forme mai "speciale" ... IAR-ul NU "VREA" sa intre in vrie, fapt constatat si de pilotii USAF. Dar ALTE interese JEGOASE baga in fata komediile cehilor- L 59, etc- bazate pe o re-re-re-dezvoltare a unui concept TOTAL dedicat defunctului Tratat de la Varsovia... 2 la BACAU mai este o capacitate de PRODUCTIE IMPORTANTA.. Macar sa fie si acea bagata in seama. 3 POATE CA ROMAERO va SCAPA DE TRANSFORMAREA IN "ORAS DE PRIPAS" pt tot felul de "DORNICI DE PRIPASIRE" pe acolo - vizat fiind si UNUL DIN CELE MAI VECHI AEROPORTURI DIN EUROPA... POATE..

-1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (9)

Modifică Setările