Autostrada Braşov-Comarnic va fi concesionată unui investitor privat. Ponta promite că este gata în trei ani.

0
Publicat:
Ultima actualizare:
In lipsa autostrăzii, românii stau blocaţi cu orele pe DN1. FOTOAdevărul
In lipsa autostrăzii, românii stau blocaţi cu orele pe DN1. FOTOAdevărul

Autostrada Braşov-Comarnic este singura soluţie pentru ca DN1 să nu mai fie sufocat în fiecare weekend. Investiţia se ridică la 6,6 miliarde de lei.

Premierul Victor Ponta a declarat că din lipsa fondurilor  Autostrada Braşov – Comarnic va fi concesionată către un investitor privat. În momentul de faţă, CNADR derulează licitaţia privind concesionarea, pentru o perioadă de 30 de ani, a lucrărilor, construcţiei, finanţării, operării şi întreţinerii acestui tronson. Potrivit CNANDR, candidaturile vor fi deschise în data de 27 februarie 2013. Premierul a promis că în trei ani autostrada va fi gata. „ Dacă nu este gata până în 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova, a spus Ponta la Realitatea TV.

Autostradă cu 18 tuneluri

Autostrada Comarnic-Braşov, denumită şi “Autostrada Zăpezii”, a fost primul mare proiect pe care autorităţile au anunţat că vor să il construiască prin parteneriat public-privat (PPP), însă toate încercările de până acum au eşuat. În documentaţia CNADNR se arată că, de fapt, noua autostradă va ajunge până în zona localităţii Cristian. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri.

Finanţarea pentru autostradă  de 6,6 miliarde de lei. Pentru această sumă, concesionarul se va ocupa de obţinerea finanţării, de proiectare, de obţinerea avizelor, de construcţia propriu-zisă, dar şi de întreţinerea ulterioară a autostrăzii.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite