Compania Naţională de Aeroporturi vrea să investească în Aeroportul de la Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pista Aeroportului Braşov a costat 16 milioane de euro şi stă nefolosită. FOTOArhivă.
Pista Aeroportului Braşov a costat 16 milioane de euro şi stă nefolosită. FOTOArhivă.

Reprezentanţii Companiei au cerut crearea unei comisii la nivelul Ministerul Transporturilor care să găsească soluţii în finalizarea Aeroportului de la Braşov.

Potrivit Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, aeroportul de la Braşov ar putea fi o „rezervă” a celor două din Bucureşti (Otopeni şi Băneasa), care sunt foarte apropiate, iar activitatea ambelor este afectată simultan de condiţiile meteorologice, motiv pentru care aeronavele trebuie redirecţionate către alt aeroport. „Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa se află la o distanţă destul de mare de Capitală şi este utilizat din ce în ce mai mult în activităţi militare, motiv pentru care considerăm oportun că Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav ar putea fi o rezervă celor două din Bucureşti”, argumentează reprezentaţii companiei.  Reprezentanţii Companiei au cerut crearea unei comisii la nivelul Ministerul Transporturilor care să găsească soluţii în finalizarea Aeroportului de la Braşov.

Aeropotul Braşov este o investiţie aşteptată de ani buni, dar până acum niciun guvern nu a dat vreun leu pentru finanţarea lui.Până acum doar pista Aeroportului a fost construită pe banii Consiliului Judeţean. A costat 16 milioane de euro. În septembrie instituţia a dorit să facă un împrumut pentru continuarea investiţiei, dar nu i s-a permis. Ministerul de Finanţe nu a dat aviz favorabil Consiliului Judeţean pentru un împrumut de 5 milioane de euro necesar continuării lucrărilor la Aeroport, deşi instituţia nu are un grad mare de îndatorare. Din aceşti bani trebuiau să se realizeze căile de rulare necesare investiţiei.

Aeroportul va fi profitabil

Pe lângă banii pentru căile de rulare, pentru finalizarea aeroportului mai este nevoie de 31 de milioane de euro pentru terminal şi turnul de control. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite