„Daily Mail“ o acuză pe o româncă din Viscri că se îmbogăţeşte din dulceaţa de 365 de euro borcanul. Jurnaliştii „uită“ să spună că proiectul este unul caritabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jurnaliştii de la „Daily Mail“ scriu că Gerda Gerghiceanu vinde cu un un preţ uriaş dulceaţa care a devenit celebră după ce a fost gustată de prinţul Charles. Contactată de „Adevărul“, femeia spune că ea primeşte 10 lei pentru gemul ei. Preţul final este dat de ambalajul special şi de faptul că proiectul dulceţei de Viscri „Dar din Dar“ este unul caritabil. Cei care o cumpără donează 1 euro pe zi pentru promovarea satelor din Transilvania.

Jurnaliştii britanici spun în materialul lor că Gerdei Gerghiceanu i-a surâs norocul după ce Prinţul Charles a gustat din gemul său bio, în timpul unei vizite pe care a făcut-o la un festival cu tema Transilvania, organizat anul acesta de Institutul Cultural Român (ICR) din Londra. Ei au mai afirmat că săteanca din Viscri vinde un borcan cu „dulceaţă regală“ cu aproape 370 de euro. În articolul publicat de Daily Mail, jurnaliştii mai scriu că dulceaţa a devenit celebră după ce a fost gustată de prinţul Charles şi după aceea femeia ar fi crescut şi preţul.

Informaţii false de la un capăt la altul

Toate informaţiile sunt însă false. Nici măcar preţul nu a fost nimerit corect. Singurul lucru adevărat este că într-adevăr femeia a participat anul acesta la un festival cu tema Transilvania la Londra.

Gerda Gerghiceanu este producător de gemuri BIO şi este din Viscri. În primul rând, prinţul Charles a gustat gemul femeii acum trei ani şi nu anul acesta la Londra. „L-am întâlnit pe prinţul Charles acum trei ani când a venit în vizită la Saschiz. Acolo s-a organizat un târg de produse BIO special pentru el. Am fost şi eu cu gemurile, dar şi alţi producători de produse tradiţionale, gen carne şi brânzeturi. Eu i-am oferit un gem de-al meu şi i-a plăcut. Oricum este un mare domn şi nu cred că ar fi spus altceva, chiar dacă nu i-ar fi plăcut“, povesteşte Gerda Gherghiceanu.

Femeia produce gemuri 100% BIO gătite pe foc de lemne şi cu zahăr puţin. Un borcan costă 10 lei. Jurnaliştii de la cotidianul britanic au confundat însă afacerea Gerdei cu marca Dulceaţă de Viscri, care foloseşte într-adevăr gemul femeii, dar care este proiect caritabil.

image

„Eu furnizez doar gemul care se vinde ca Dulceaţă de Viscri. Proiectul este al Fundaţiei Adept şi este unul caritabil. Nu mă îmbogăţesc eu din asta. Eu vând cu 10 lei un borcan, nu mai mult. Am fost invitată la Londra în luna mai să gătesc într-o seară cu ocazia împlinirii a zece ani a Fundaţiei Adept. Este adevărat că prinţul Charles a venit acolo, dar nu ne-am întâlnit. Sărbătoarea a durat trei zile din 13 până în 15 mai. Prinţul Charles a venit în prima seară, iar eu am găsit în ultima“ a mai spus femeia.

Ce înseamnă de fapt dulceaţa de Viscri

Dulceaţa de Viscri este de fapt un proiect caritabil şi nimeni nu se îmbogăţeşte de pe urma imaginii Prinţului Charles. Un borcan de dulceaţă costă 365 de euro. Persoanele care o cumpără donează astfel 1 euro pe zi pentru promovarea satelor din zona Braşov-Mureş. Dulceaţa a fost lansată în octombrie 2012 în cadrul unui târg de produse tradiţionale desfăşurat la Paris. Proiectul este susţinut şi de prinţul Charles, care a vorbit în mai multe interviuri despre satul Viscri şi produsele tradiţionale.

Fiecare borcan de dulceaţă este numerotat şi este unic. Dulceaţa de Viscri nu este un produs de serie şi până acum au fost vândute opt borcane. Este mai mult un produs care să promoveze zona şi localnicii.

image

„Este o dulceaţă făcută din fructe de pădure, iar prezentarea este una pentru produse de lux. Borcanele sunt învelite într-o ţesătură de argint şi sunt însoţite de linguriţe de argint. Sticla borcanului este făcută manual, iar pentru cutiuţa de lemn în care este aşezat produsul noi plantăm cinci stejari. Şi ţesătura este una special şi lucrată tot manual. Această activitate nu este una profitabilă. Banii obţinuţi sunt folosiţi pentru promovarea zonelor rurale, a tradiţiilor populare şi pentru motivarea sătenilor să rămână în zonă. De aceea am şi ales-o pe mama ca furnizor, deoarece ea este un producător local, care a făcut cunoscute gemurile de aici. Nu este o afacere din care să ne âmbogăţim şi de aceea nici nu se vinde în magazine deşi am avut solicitări. Ne dorim ca persoanele care cumpără Dulceaţa de Viscri să înţeleagă menirea ei şi faptul că donează bani pentru promovarea satului românesc. Şi prezentarea de lux am gândit-o pentru că am vrut să arătăm că şi în România se pot face lucruri unicat, pentru că de campanii negative am avut parte destul“, a spus Cristi Gherghiceanu, reprezentatul Fundaţiei ADEPT, implicată în proiect.  

Pe aceeaşi temă:

FOTO Viscri, satul care are de 30 de ori mai mulţi turişti decât locuitori

Biserica fortificată din Viscri, bijuteria secolelor trecute

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite