Proiectul care promovează satele din Transilvania: dulceaţa de Viscri - 365 de euro borcanul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dulceaţa are o prezentare de lux. FOTOCristi Gherghiceanu
Dulceaţa are o prezentare de lux. FOTOCristi Gherghiceanu

Proiectul este unul caritabil, iar celebra dulceaţă care a fost lansată la Paris este vândută prin intermediul a două fundaţii. Preţul are un mesaj special.

Persoanele care o cumpără donează astfel 1 euro pe zi pentru promovarea satelor din zona Braşov-Mureş. Dulceaţa a fost lansată în octombrie 2012 în cadrul unui târg de produse tradiţionale desfăşurat la Paris. Proiectul este susţinut şi de prinţul Charles, care a vorbit în mai multe interviuri despre satul Viscri şi produsele tradiţionale.

Fiecare borcan este unicat

Fiecare borcan de dulceaţă este numerotat şi este unic. „Este o dulceaţă făcută din fructe de pădure, iar prezentarea este una pentru produse de lux. Borcanele sunt învelite într-o ţesătură de argint şi sunt însoţite de linguriţe de argint. Sticla borcanului este făcută manual, iar pentru cutiuţa de lemn în care este aşezat produsul noi plantăm cinci stejari. Şi ţesătura este una special şi lucrată tot manual “, a spus Cristi Gherghiceanu, reprezentatul Fundaţiei ADEPT, implicată în proiect.  Viscri direct implicaţi în proiect. 

Vânzările nu au fost mari până acum, dar lucrurile încep să se mişte.  

„Această activitate nu este una profitabilă. Banii obţinuţi sunt folosiţi pentru promovarea zonelor rurale, a tradiţiilor populare şi pentru motivarea sătenilor să rămână în zonă. Până acum s-au vândut 13 borcane, dar proiectul a fost lansat târziu, astfel că marile companii aveau deja făcute bugetele pe 2012. Anul acesta avem însă promisiuni ferme, iar vânzările vor fi mai mari. Chiar dacă târgul de la Paris nu a fost unul cu vânzare, am fost vizitaţi de un avocat englez stabilit în Franţa care a dorit neapărat un borcan. În plus, un turist norvegian care a fost de Sărbători la Viscri a fost foarte impresionat de proiect şi a cumpărat un borcan. Ne-a promis că şi prietenii lui vor face acest lucru“, mai spune Cristi Gherghiceanu.

Un sat devenit vedetă

Viscri a devenit cunoscut în întreaga Europă după ce prinţul Charles a cumpărat o casă aici în 1996 şi a vorbit în multe interviuri depsre frumuseţile satului din Transilvania. Casa „regală" din Viscri este închiriată peste an turiştilor, care trebuie să scoată din buzunar 670 de lire sterline, pe săptămână. Satul lui Charles, cum este cunoscut acum Viscri, este vizitat anual de peste 15.000 de turişti, majoritatea străini. Viscri a fost trecut pe harta mondială a satelor tradiţionale din lume, aflându-se în patrimoniul UNESCO.

În plus preţurile locuinţelor în zonă au explodat. Potrivit publicaţiei britanice Financial Times, englezii adoră casele din Transilvania. Preţurile au crescut şi de 20 de ori în ultimii 17 ani. O casă mai mică, cu două camere costa 2.500 de euro în 1996. Acum o casă se vinde şi cu 60.000 de euro.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite