Braşov

articolul anterior articolul urmator

Solaris va livra încă 25 de troleibuze la Braşov, într-un contract de 13 milioane de euro

5
22 Jan 2021 13:37:52
Autor: News.ro

Solaris Bus & Coach, producător de vehicule electrice pentru transport public, a câştigat o nouă licitaţie şi a semnat contractul cu municipiul Braşov pentru livrarea a 25 de troleibuze Solaris Trollino 18 în următoarele 12 luni, valoarea totală a contractului ridicându-se la peste 63 milioane lei (aproximativ 13 milioane de euro), pe lângă cele 26 de troleibuze Solaris incluse în 2020 în parcul auto al RATBV, operatorul de transport braşovean.

”Solaris Bus & Coach, lider global în producţia de vehicule electrice pentru transport public, anunţă câştigarea unei noi licitaţii şi semnarea contractului cu municipiul Braşov pentru livrarea a 25 de troleibuze Solaris Trollino 18 pe parcursul următoarelor 12 luni. Valoarea totală a contractului se ridică la peste 63 milioane lei (aproximativ 13 milioane de euro). Aceasta este a doua livrare de troleibuze Solaris către municipiul Braşov, adăugându-se celor 26 de troleibuze Solaris incluse în 2020 în parcul auto al RATBV, operatorul de transport braşovean”, a anunţat compania.
 
În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul public din opt oraşe din România: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare şi Oradea, ponderea vehiculelor electrice fiind de circa 50% din total.
 
Troleibuzele Solaris Trollino 18 sunt dotate cu un motor electric cu tracţiune de 240 kW, propulsie Medcom şi captatori de curent cu retragere automată în cazul desprinderii de la reţea. Totodată, acestea sunt echipate cu baterii de tracţiune pentru situaţii de urgenţă, ce oferă o autonomie de aproximativ 5 km în lipsa contactului cu linia de electricitate.
 
Fiecare troleibuz comandat are 18 m lungime, 2,55 m lăţime şi o înălţime de 3,45 m (incluzând captatorii) şi poate transporta până la 133 de pasageri, incluzând 41 de persoane aşezate. Au sistem de supraveghere video, sistem de aer condiţionat şi sistemul audio-video de informare ce va oferi informaţii despre traseu, orele estimate ale călătoriei, anunţarea staţiei sau anunţuri diverse.
 
De asemenea, braşovenii vor beneficia de porturi USB ce le vor permite reîncărcarea dispozitivelor mobile în timpul călătoriei, precum şi acces la Wi-Fi. Fiecare vehicul este echipat cu un sistem de taxare cu patru validatoare.
 
Mijloacele de transport vor fi dotate şi cu un sistem de numărare a pasagerilor cu senzori amplasaţi la fiecare uşă ce va permite operatorului de transport public să adune date despre numărul de persoane care utilizează anumite rute, cu ajutorul cărora se pot face optimizări ale transportului pe liniile respective.
 
Potrivit companiei, troleibuzele care vor fi livrate municipiului Braşov vor avea o garanţie de cinci ani (sau 350.000 km), timp în care Solaris va furniza consumabilele necesare pentru mentenanţa planificată pentru toată această perioadă. Totodată, manopera lucrărilor de întreţinere va fi realizată de personalul RATBV sub supravegherea reprezentantului Solaris.
 
Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze şi troleibuze. În cei aproape 25 de ani de existenţă, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de oraşe europene. În prezent, Solaris este lider de piaţă pe segmentul de e-mobilitate în transportul public, graţie gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator şi autobuze hibrid livrate. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.
Citeşte şi:
Autobuzele unice în România unde blatiştii şi hoţii sunt depistaţi imediat FOTO VIDEO 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Victor Nagy
22.01.2021, 14:37:45

25 de troleibuze ....la 13 mil E ....rezulta aprox 500 000 E / troleibuz .... adica aproximativ egal cu 10 apartamente de doua camere .... la cheie / troleibuz .... sau 50 de Loganuri / troleibuz . O fi mult ....o fi putin ... o fi bine ?

-9 (9 voturi)
Adrian Foangǎ
22.01.2021, 16:32:39

E bine. Se toaca gramezi de bani publici in toate orasele mai rasarite din tara asta, macar sa bage si in autobuze, troleibuze, tramvaie... sa beneficieze si pulimea.

-7 (7 voturi)
tuturor iobag
22.01.2021, 16:38:09

e bine. mai ales ca nu sunt turcesti sau chinezesti . solaris nu da spaga . nu are nevoie : a devenit unul din cei mai mari furnizori de mijloace de transport public in EU .

+1 (1 vot)
Eduard
22.01.2021, 20:35:03

Odata produceam troleibuze, si autobuze in Romania. Acum le luam din import. De ce Polonia a putut sa-si pastreze o mare parte din industrie desi avea o mare datorie externa in 1989 si Romania nu , desi nu avea nici un dolad datorie ? Pacat de munca unei generatii , risipita in 30 de ani.

+1 (1 vot)
tuturor iobag
23.01.2021, 10:25:06

@eduard : pentru ca Polonia avea politicieni adevarati inainte de 1989. la noi : numai slugi ale lui ceasca. " terapia de soc" a functionat si azi Polonia (care in 1989 avea acelasi PIB ca al Romaniei) e departe rau ... schengen, vize sua, investeste in toata Europa. noi eram putin ocupati cu mineriade .... am fost in ianuarie 2020 in Polonia : moneda lor nationala e zlotul nu vei vedea preturi la masini, servicii de internet, etc exprimate in euro. doar in zloti ! 1 zlot = 1 leu . au imbinat cultura cu nationalismul (ala sanatos, nu gen Vadim sau haur) si in criza inceputa in 2008 a fost singura tara din EU care nu s suferit de pe urma crizei ... erau si nemtii invidiosi . deci comparatia cu PL , astazi, e lla fel de "valabila" ca si o comparatie cu Germania . p.s. de cand a aderat la UE, Polonia are rata de absorbtie a fondurilor europene de aproape 100% ... la ei nu prea se fura. de aia acu' cumparam de la ai autobuze si nu numai ....

Modifică Setările