Turiştii pot vedea diferite zone istorice ale Braşovului, aşa cum arătau acum mai bine de un secol, prin intermediul realităţii virtuale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şase zone reprezentative ale Braşovului, Piaţa Sfatului, Modarom, Poarta Şchei, Livada Poştei, Clădirea Rectoratului şi zona din proximitatea hotelului Aro Palace, vor fi promovate prin intermediul realităţii virtuale în cadrul unui proiect cultural pe care Agenţia Metropolitană Braşov (AMB) îl va derula în parteneriat cu Primăria Braşov şi Muzeul Casa Mureşenilor.

Practic, a fost creată o aplicaţie pentru telefoanele mobile, prin intermediul căreia, în momentul în care filmezi una dintre aceste zone, pe ecranul telefonului îţi vor apărea imagini istorice de acum 100 – 150 de ani, unele dispărute de multă vreme, cum e de exemplu în zona Hotelului Aro. Aplicaţia a fost realizată de firma braşoveană softwear Isfot. 

„Aplicaţia inteligentă, care poate fi descărcată din Magazinul Google Play, sub denumirea Braşovul Virtual, va rula algoritmi care să identifice zone cu clădiri reprezentative din municipiul Braşov (din zona istorică) şi va afişa pe ecranul dispozitivului o imagine pe care se vor adăuga clădiri din alta perioadă istorică, dar şi detalii despre acestea, realizând astfel o îmbinare a lumii reale cu cea virtuală”, a explicat Andreea Cojocaru, reprezentant AMB.

Doar anumite telefoane sunt compatibile cu aplicaţia

Aplicaţia Braşov Virtual foloseşte tehnologia Arcore de la Google pentru realitate augmentată. Lansată în 1 martie 2018, această tehnologie permite integrarea unei realităţi virtuale peste cea fizică. În aplicaţia Brasov Virtual peste imaginea preluată de pe camera foto, se suprapun imagini istorice şi adnotări (de exemplu, distanţa până la un punct geografic). Aplicaţia realizează detecţie de suprafeţe şi necesită instalarea prealabilă a modulului Arcore Google care este disponibil gratuit în Magazinul de aplicaţii Play. Aplicaţia poate fi utilizată pe telefoanele care suportă această tehnologie. O listă cu telefoanele suportate poate fi găsita aici: https://developers.google.com/ar/discover/supported-devices

Prin realizarea unui clip promo şi de prezentare, filmat 360 de grade (filmare panoramică de tip sferic 360 x 180, realizată cu un ring 360 profesional), au fost generate imagini care formează experienţe mixate între realitatea virtuală şi cea reală. Filmul este postat pe canalul youtube şi pe reţelele de socializare astfel încât să fie cunoscute activităţile proiectului. În plus, pe parcursul a 2 zile, timp de aproximativ 3 ore, sub îndrumarea consultantului istoric şi al unui reprezentant IT, un număr de 60 de tineri cu vârsta între 14 şi 35 de ani din municipiul Braşov au deprins informaţii istorice privind zonele alese şi totodată de utilizare a aplicaţiei de promovarea a patrimoniului material. 

Prin proiect, au fost realizate: un studiu istoric pentru cele 6 zone din municipiul Braşov şi 4000 de flyere cu informaţii despre proiectul cultural. Valoarea totală a proiectului este de 57,742.50 lei, din care 13,442.50 reprezintă cofinnaţarea proprie a Agenţiei Metropolitane Braşov, restul fiind co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Citeşte şi:

Aplicaţia care te învaţă limbi străine şi aduce spiritul Silicon Valley la Braşov

Aplicaţia care spune totul despre Braşov este acum disponibilă şi în App Store

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite