Îngrijorător: Apelul la „112”, noua distracţie a buzoienilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei din patru apelurile telefonice ale buzoienilor la serviciul de urgenţă „112” sunt false. O arată statistica pe al treilea trimestru din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale  (STS) pentru judeţul Buzău.

Potrivit STS, la numărul unic de urgenţă „112” au fost primite şi tratate 114.141 apeluri. Dintre acestea, 25,60 % au fost reale şi 74,40 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 57,35 %, Poliţie - 35,38 %, Pompieri, SMURD  – 5,67% şi Jandarmerie – 1,61%.

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre-pay. Ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, un număr de 60 de persoane au fost sancţionate conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul „112”.

Mulţi sună fără a avea o urgenţă şi adresează  injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.

Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă „112”, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La „112”  se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.  

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Numărul „112”  este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

Buzău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite