Hainele la kilogram, ultima „fiţă” a buzoienilor
0Ofertele şoc şi marfa de import „Made in Germany” au readus în top magazinele second hand de haine.
Clienţii care se înghesuie încă de la primele ore ale dimineţii să
prindă ofertele promoţionale „îmbrăcăminte la kilogram” spun că
preţurile sunt şocant de mici iar marfa de calitate foarte bună.
Veniturile tot mai mici de la o zi la alta îi fac pe buzoieni să dea
iama în magazinele care oferă îmbrăcăminte la mâna a doua. „De două ori
pe săptămână patronii se aprovizionează cu marfă de la târgurile din
Germania. Hainele sunt de calitate foarte bună şi sunt foarte ieftine.
Îmi iau o bluză cu un leu jumate, pantaloni cu 5 lei sau geacă de piele
cu 25 lei”, a explicat Adriana State, client fidel al magazinului second
hand din cartierul Micro 14, aflat la periferia Buzăului.
Ofertele devin mai tentante cu cât te apropii mai mult de centrul
comercial al oraşului Buzău. Aflu xul de clienţi este foarte mare şi
magazinele s-au înmulţit în ultimul an ca ciupercile după ploaie.„Ce să fac, trebuie să îmbrac patru copii. Cu o sută de lei am cumpărat
pulovere, geacă şi pantaloni. În mod normal ar trebui să plătesc de zece
ori mai mult într-un magazin cu lucruri noi. Suntem săraci şi de-aia nu
ne permitem decât de-aici” spune Cornelia Dragu, o clientă care
răscolea prin vraful de haine.
Profesorii, clienţii cei mai fideli
Vânzătorii din zona centrală spun că în ultimul timp le-au devenit
clienţi fideli şi intelectualii, care nu prea mai dau importanţă dacă
sunt sau nu în pas cu moda. „Profesorii au devenit cei mai buni clienţi în ultimele luni. Nu se mai
jenează să intre în second de când le-au tăiat salariile, vin şi
cumpără cam tot ce prind, de la haine groase până la căciuli şi
pantaloni. De clienţi nu ne plângem pentru că avem marfă bună şi este
aglomerat mai toată ziua” a declarat Elena Neagu, vânzătoare la un
magazin din zona centrală.
Magazinele cu lucruri noi au vânzări tot mai puţine
Î
n timp ce second-urile duduie, magazinele cu lucruri noi şi cele de
fiţe scârţîie din lipsă de clienţi. Vânzările au scăzut la jumătate faţă
de perioada similară a anului trecut iar patronii se gândesc serios să
se reprofileze. „Mă găndesc serios să-mi schimb obiectul de activitate
pentru că oamenii nu mai apreciază calitatea bună a produselor. Sunt
amatori de chilipiruri ieftine iar vânzările noatre au scăzut la
jumătate. Avem chirii mari de plătit şi impozite şi nu prea ne mai putem
permite” a declarat Ana Dragu, patronul unui mic magazin de confecţii.