10 argumente ale deputatului Aurel Niculae pentru noul pod peste Dunăre. De ce trebuie construit la Călăraşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul pod peste Dunăre are toate şansele să fie construit la Călăraşi. Aşa susţine Aurel Niculae, preşedintele Organizaţiei Judeţene a UNPR. El este de părere că toţi călărăşenii ar trebuie să se “bată” pentru realizarea acestei construcţii la Călăraşi.

Aurel Niculae spune că astfel “municipiul nostru ar cunoaşte o dezvoltare fără precedent în următorii ani. Deja s-au purtat discuţii la Ministerul Transporturilor cu privire la acest pod şi sunt speranţe că se poate demara proiectul”, susţine deputatul. Politicianul a vorbit şi în Parlamentul României despre acest proiect şi a dus 10 argumente care să-l facă realizabil la Călăraşi. Iată motivele pentru care postul peste Dunăre ar trebui construit între Călăraşi şi Silistra.

 1. Oraşele Călăraşi şi Silistra sunt localităţi mijlocii după criteriul populaţiei.

  2. Proiectul construirii podului Călăraşi-Silistra datează din anul 2007.

  3. Identificarea acestui amplasament apare şi în Strategia Dunării realizată şi publicată în anul 2010 de Comisia Europeană.

  4. Călăraşiul are poziţionarea cea mai favorabilă în reţeaua de transport rutier fiind una dintre puţinele localităţi din România amplasată pe două coridoare de transport european: IV şi VII.

  5. Podul Călăraşi-Silistra ar face parte din magistrala Istanbul-Şumen-Chişinău-Odesa-Kiev.

  6. Din punct de vedere financiar, amplasarea podului la Călăraşi ar avea costuri mai mici de realizare decât alte locaţii propuse.

  7.Podul ar conecta municipiul Călăraşi cu Silistra şi Constanţa, existând astfel posibilitatea eliminării blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2.

 8. Există un studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Călăraşi prin intermediul unei şosele moderne de centură care să facă legătura nemijlocită a podului cu Autostrada A 2.

 9.  Acest drum este deosebit de important pentru municipiul Călăraşi, deoarece face legătura între DN3 Călăraşi-Bucureşti, DN 21Călăraşi-Slobozia şi DN3B Călăraşi-feteşti şi face tranzitul între Bulgaria, Moldova şi Ucraina.

10.   În fine, podul ar realiza interconectarea reţelelor de transport fluviale şi rutiere Coridoarele Pan-europene de transport IV şi VII, reprezentate în judeţul Călăraşi de Autostrada A2 şi fluviul Dunărea.

„Există memorandum semnat la Ministerul Transportuilor pentru cele 2 poduri. Au rămas două poduri: Călăraşiul şi Turnu Măgurele. Studiul de fezabilitate e din 2007, iar acesta trebuie reactualizat. Deja s-au demarat lucrurile în sensul acesta.”, explică Aurel Niculae.

În august 2014, şi primarul Călăraşiului, Daniel Ştefan Drăgulin a trimis o scrisoare Executivului prin care cerea ca podul să fie construit la Călăraşi.

Vă recomandăm şi:

Scrisoare de la primarul Drăgulin pentru premierul Victor Ponta: Vrem pod peste Dunăre între Călăraşi şi Silistra

România şi Bulgaria vor fi unite printr-un al treilea pod peste Dunăre. Investiţia se ridică la suma de aproximativ 270 de milioane de euro

Vis măreţ. Al treilea pod peste Dunăre va fi construit între Călăraşi şi Silistra Asociaţia Intercomunitară care ar urma să realizeze podul peste Dunăre, pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de săptămâna viitoare

Ca să împace şi capra şi varza, premierul Victor Ponta vrea pod peste Dunăre între Galaţi şi Brăila

Petiţie pentru un  pod peste Dunăre!

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite