FOTO Cum s-a construit, din ambiţia dictatorului Ceauşescu, o gară din marmură în inima Bărăganului, în 1984

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa arăta gara construită de Nicolae Ceauşescu. Aici, înainte de începerea lucrărilor de modernizare Foto: Adevărul
Aşa arăta gara construită de Nicolae Ceauşescu. Aici, înainte de începerea lucrărilor de modernizare Foto: Adevărul

Opera lui Nicolae Ceauşescu dăinuie şi azi. Cândva o mândrie a oraşului, gara din inima Bărăganului a fost una dintre cele mai scumpe lucrări din perioada comunistă.

Ceauşescu nu s-a calicit. Construită înainte de 1989, gara din Călăraşi a fost tapetată cu marmură de cea mai bună calitate. În gara veche, în 1973 s-au filmat şi câteva scene din celebrul film „Tatăl risipitor”.

Gara din Călăraşi a atras atenţia şi realizatorilor de film şi a  servit la filmarea câtorva secvenţe din producţia „Tatăl risipitor”, în 1973.

 „Copil fiind, am asistat la filmarea câtorva scena în gară. Au fost aduse mai multe garnituri vechi de tren şi au fost instalaţi stâlpi de iluminat gen felinare pentru a se creiona cât mai bine atmosfera din film. Ni se părea fascinant. O serie de actori, dar şi figuranţi au filmat câteva zile la Călăraşi”, îşi aminteşte unul dintre localnici, figurant în film.

image

Interiorul gării construite de Ceauşescu Foto:I.S:

Punct important pe harta ţării

Nicolae Ceauşescu voia să facă din Călăraşi un important centru industrial al României. Faptul că oraşul este situat pe malul Borcei a constituit un mare avantaj. În primă fază a fost construit Combinatul Siderurgic, apoi Ceauşescu a ordonat şi construcţia Combinatului de Celuloză şi Hârtie, un alt colos industrial care a necesitat milioane de lei şi multă muncă.

image

Gara veche în 1985 Foto:Colevţie Răzvan Eremia

Pentru că dorea ca municipiul Călăraşi să devină un pol de referinţă pe harta economică a ţării, cu câţiva ani înainte de Revoluţie s-a ridicat gara. Lucrările s-au realizat cu forţă de muncă de la batalioanele disciplinare ale armatei, puşcăriaşi şi muncitori din construcţii. Gara a fost inaugurată în anul 1984.

image

Carte poştală, gara de altădată din Călăraşi Foto:Colecţia Marius Popescu

Reparaţii capitale de peste 4 milioane de euro

Clădirea impunătoare, care sfida chiar şi alte gări din oraşe cu pretenţii, a intrat în reparaţii capitale, în urmă cu aproape 3 ani, deşi nu era cazul. La Călăraşi ajung, paradoxal, doar 6 perechi de trenuri, şi toate personale. Depre călători nu mai vorbim, îi numeri pe degete.

calarasi

Aşa arată astăzi gara din Călăraşi

Doar navetiştii mai circulă, restul călărăşenilor alegând varianta autocarului sau microbuzului pentru deplasarea în afara judeţului, mult mai comodă şi rapidă. Valoarea investiţiilor a depăşit 4 milioane de euro.
 

Vă recomandăm şi:

Procesul comunist din Gara Teiuş: cum au fost judecaţi ceferiştii vinovaţi de catastrofa feroviară din 1968

FOTO Gara Slobozia, monument istoric lăsat în paragină

FOTO Vechea gară a Bacăului, demolată într-o noapte din ordinul prim-secretarei Alexandrina Găinuşe. Noua clădire a fost ridicată în următoarele 6 luni

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite