Călăraşi

articolul anterior articolul urmator

Registrele de stare civilă din 1921 până în prezent vor fi digitizate

0
23 Jan 2020 16:18:17
Autor: Ionela Stănilă
Actele de stare civilă vor fi introduse în sistemul informatic FOTO Adevărul
Actele de stare civilă vor fi introduse în sistemul informatic FOTO Adevărul

Direcţia Comunitară de Evidenţă a Persoanelor a judeţului Călăraşi este implicată în proiectul naţional ”Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC”, judeţul Călăraşi fiind unul din cele 6 judeţe care au demarat implementarea acestui proiect.

 
În această perioadă a fost predată, în vederea scanării şi digitizării, arhiva ce cuprinde registrele de stare civilă întocmite de la 1921 până în prezent, urmând ca în etapa următoare să fie efectuat auditul extern privind calitatea fişierelor scanate şi a informaţiilor digitizate. Judeţul Călăraşi va introduce în sistemul naţional, la finalizarea procedurilor, un număr de aproximativ 1.312.000 acte de stare civilă privind naşterea, căsătoria şi decesul persoanelor.
 
Obiectivul general al proiectului este informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea şi eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum şi implementarea suportului necesar dezvoltării şi accesării serviciilor electronice ce au la bază informaţii primare de stare civilă.
 
Începând cu luna august a anului 2021, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor vor elibera cartea electronică de identitate. Cartea electronică de identitate (CEI) va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii. CEI va permite, printre altele, autentificarea în Platforma informatică a sistemului public al asigurărilor sociale de sănătate pentru a dovedi calitatea de asigurat a titularului.
 
Noul document de identitate nu va conţine date medicale, ci doar datele de identificare ale titularului.
Cardul de sănătate îşi încetează valabilitatea în momentul emiterii către titular a unei cărţi electronice de identitate. Pentru persoanele care nu vor solicita eliberarea unei cărţi electronice de identitate, se vor emite în continuare carduri de sănătate, în aceleaşi condiţii din prezent.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii