Reîncep lucrările pe Autostrada Soarelui, cel mai aglomerat drum spre Constanţa. Cât costă şi cât durează reparaţiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările pe A2 vor fi realuate pe 15 februarie FOTO Facebook/CNAIR
Lucrările pe A2 vor fi realuate pe 15 februarie FOTO Facebook/CNAIR

Reparaţiile pe Autostrada Soarelui au fost reluate în 15 februarie, după ce, în toamna anului trecut, s-a lucrat pe calea 1 Bucureşti-Constanţa (km 21-27). În ultimii doi ani, Autostrada Soarelui a dat mari bătăi de cap atât şoferilor, cât şi autorităţilor, mai ales porţiunea din plăci de beton care s-au ridicat şi au îngreunat traficul.

Inaugurată în 2004 de către premierul Adrian Năstase şi ministrul Transporturilor de la acea dată, Miron Mitrea, Autostrada Soarelui, tronsonul Bucureşti - Fundulea, a ajuns o bombă cu ceas pentru şoferi. Gropile din carosabil, peticirile dese şi de mântuială au transformat acest drum într-un adevărat pericol pentru participanţii la trafic.

Recent, la sediul CNAIR, a avut loc o întâlnire între conducerea companiei, repezentanţi ai Poliţiei Rutiere, ai DRDP Bucureşti şi ai antreprenorilor ce execută lucrările de reparaţii pe A2, Bucureşti – Constanţa. Părţile implicate au hotărât ca lucrările să demareze în data de 15 februarie şi să fie sistate în data de 1 iulie. De asemenea, precizăm că lucrările vor fi oprite în zilele de 1, 2 şi 3 mai 2020.

Tot în cadrul acestei întâlniri s-a stabilit ca, în urma unor analize, CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră să stabilească restricţiile şi variantele de circulaţie ce se vor impune pentru desfăşurarea lucrărilor în condiţii de siguranţă. Precizăm că acestea vor fi anunţate opiniei publice în timp util. Lucrările ce vor începe în această lună pe calea 1 a autostrăzii A2 între km 12 - km 21 şi km 27 - km 36, constau în frezarea dalelor de beton, consolidarea fisurilor active şi repararea rosturilor degradate, au anunţat reprezentanţii companiei.

Se frezează dalele de beton

”Obiectivul programat să dureze 24 de luni constă în frezarea dalelor de beton, consolidarea fisurilor active şi repararea rosturilor degradate, atât pe calea 1, cât şi pe calea 2. Facem apel către participanţii la trafic să circule cu atentie şi să respecte semnalizarea rutieră existentă, precum si restricţiile de viteză instituite în zona lucrărilor, şi anume de 60 km/h”, au anunţat reprezentanţii DRDP Bucureşti.

 Lucrările sunt împărţite în două loturi. Lotul 1 km (12 - km 24) calea 1 şi 2, are o lungime de 12 km, si va fi executat de PORR CONSTRUCT la o valoare a lucrărilor de 41.7 milioane lei, fără TVA. Lotul 2 (km 24 - km 36) calea 1 şi 2, tot în lungime de 12 km, va fi executat de SAGA BUSINESS CONSTRUCT, la o valoare a lucrărilor de 44,9 milioane lei, fără TVA. Programarea lucrărilor a fost făcută pentru această perioadă în urma discuţiilor cu patronatele din turism pentru a nu afecta traficul rutier în sezonul estival. Finanţarea este asigurată prin transfer de la bugetul de stat şi venituri proprii, potrivit CNAIR.

Construirea autostrăzii a demarat în 1983

La 15 ani de când s-a tăiat panglica, cel puţin până la kilometrul 40, prima bandă a Autostrăzii Soarelui arată ca după bombardament. Este plină de gropi adânci de 5-6 centimetri, dar şi de şanţuri, unele lungi şi de peste un metru. Sunt un adevărat pericol pentru şoferi, ţinând cont de regimul de viteză şi traficul intens desfăşurat zilnic pe acest tronson.

Povestea drumului care leagă Bucureştiul de Constanţa aproape că se pierde în negura timpului. Construirea autostrăzii s-a făcut greoi, iar termenele de finalizare au fost mult decalate. Deşi construirea autostrăzii demarase în regimul comunist, în anul 1983, iar în 1987 au fost inauguraţi primii 18 kilometri de către Nicolae Ceauşescu, pe segmentul Feteşti-Cernavodă, lucrările pe tronsonul Bucureşti-Fundulea au fost încheiate în 2004, după ce în 2002 autorităţile anunţau “evoluţia foarte bună a lucrărilor".

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite