Când încep lucrările de construire a pasajului rutier de la Drajna. Studiul de Fezabilitate va fi gata în acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Realizarea studiului de fezabilitate pentru pasajul de la Drajna, investiţie care va rezolva problema haosului rutier din zonp, a fost aprobată. Deputatul de Călăraşi, Sorin Vărjitoru, a anunţat că până la sfârşitul acestui an documentul va fi gata.

„Acest proiect care este cuprins şi în Planul de dezvoltare al judeşului Călăraşi 2014-2020, document programatic în actualul exerciţiu financiar, la care am lucrat alături de specialişti din Consiliul Judeţean când ocupam funcşia de consilier judeţean, a ajuns în faza elaborării Studiului de Fezabilitate. Proiectul a fost eleborat în urmă cu un an şi jumătate cu redactarea Studiului de Prefezabilitate care a fost finalizat la mijlocul anului trecut.

Recent s-a aflat spre aprobarea la Ministerul Finanţelor Publice. S-a aflat şi în atenţiei Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa care l-a trimis la CNAIR pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate. Estimâm că acesta va fi gata în 5-6 luni. După finalizarea SF-ului, proiectul va fi analizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor, respectiv Ministerului Dezvoltării şi în cele din urmă de Consiliul Interministerial. Sper că este o veste bună pentru călărăşeni şi nu numai care întâmpină multe greutăţi atunci când ajung la Drajna”, a explicat deputatul.

Demersurile au început în 2017

Cel mai devreme în anul 2020 vor începe lucrările la pasajul de la Drajna, anunţa în primăvara anului trecut Marian Ichim, directorul secţiei de Drumuri Naţionale(SDN). Lucrările, se estimează, vor fi gata în 2 ani.

 Anul trecut a fost finanţat studiul de prefezabilitate, iar în acest an urmează să înceapă studiul de fezabilitate şi sperăm ca în aproximativ 2 ani să scoatem lucrarea la licitaţie. Din păcate, acestea sunt termenele şi nu putem decât să sperăm că lucrurile se vor derula cu celeritate”, a spus Ichim.

Construirea unui pasaj la trecerea de cale ferată Bucureşti-Constanţa, din zona Drajna a ajuns în 2017 pe masa conducerii Ministerului Transporturilor. Circulaţia în acest nod rutier este încurcată de o barieră. Şoferii sunt obligaţi să aştepte zeci de minute pentru a traversa calea ferată. În sezonul estival aici se formează cozi pe 10 kilometri.

Investiţia ar decongestiona traficul rutier în zonă, în special în perioada sezonului estival când şoferii reclamă faptul că trebuie să stea minute bune pentru a tranzita zona.

Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult. Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti.

Cozi de peste 2 km într-o zi obişnuită

La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici.

„Eu vin săptămânal spre Brăila şi am mereu baftă să prind câte trei trenuri care trec unul după altul. Ultima dată am stat o oră ca să trec bariera. În spatele meu era o coadă de peste un kilometru”, sesizează situaţia Marian Aldea (35 de ani),  şofer la o firmă de curierat din Bucureşti. Şi autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat.

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite