Cluj-Napoca

articolul anterior articolul urmator

„Ai carte, ai parte”. Cum a ajuns românul care promovează lectura vedetă în presa internaţională

0
14 Sep 2015 16:19:14
Autor: Florina Pop
Victor Miron FOTO: arhivă personală
Victor Miron FOTO: arhivă personală

Ideea clujeanului Victor Miron ca transportul public să fie gratuit dacă, în timpul călătoriei, citeşti o carte a făcut valuri în presa internaţională.

”Travel by book”/”Călătorind cu cartea” este iniţiativa care l-a făcut celebru pe Victor Miron în presa internaţională, din Europa până-n Peru. Site-uri, televiziuni şi publicaţii străine ca - Huffington Post Germany şi Huffington Post France, BBC World Book Club Twitter, The Independent din Marea Britanie, revista Marie Claire, boredpanda.com, 9gag.com, El Peruano, Good Magazine din SUA, Telematin de la France 2, aplus.com (site-ul de jurnalism pozitiv al actorului Ashton Kutcher) - au prezentat ideea lui Victor despre transportul public gratuit. Unii l-au sunat direct sau a vorbit cu el pe Skype, alţii - majoritatea - au preluat textul scris de el pe boredpanda.com, în urmă cu o lună, text de la care a început toată această ”avalanşă” de articole în presa internaţională.

În acel text, publicat pe 19 august pe boredpanda.com, Victor povestea despre evenimentul pe care l-a organizat la Cluj: patru zile (4-7 iunie) când cei care au citit pe autobuz, troleibuz şi tramvai au putut circula fără bilet. Tot acolo mai scria despre campania sa, ”Cărţile pe faţă”, şi cum promovează lectura în saloane de coafor, cabinete stomatologice, dar şi despre cea mai mare provocare - să-l convingă pe Mark Zuckerberg să-şi facă un book-selfie şi să o pună ca poză de profil pe Facebook. ”Cei de la boredpanda.com au publicat un material despre un frizer din SUA care îi tundea gratuit pe copii în timp ce ei citeau. Văzând asta mi-am zis că ar fi potrivit să apară şi despre iniţiativa noastră”, povesteşte Victor. A trimis textul, i-au cerut poze şi apoi l-au publicat. L-au pus, o perioadă, articolul principal pe site. S-a bucurat enorm. În plus, cei de la boredpanda.com l-au încurajat să mai trimită texte.

”Ar fi frumos dacă ideea asta s-ar pune în practică şi la noi - aşa mi-a zis un jurnalist din Peru care m-a luat un interviu pe Skype pentru El Peruano”, zice Victor. ”E o idee foarte bună pe care am putea-o aplica şi la noi”, a spus şi o ziaristă franceză la TeleMatin. Alţi jurnalişti, cei de la revista de modă şi frumuseţe Marie Claire, scriu că ”lectura este sexy” şi îi îndeamnă pe oameni să citească plecând şi de la ideea românului.

Lectură de impact 

 

Mărturiseşte că toţi care l-au sunat i-au pus cam aceleaşi întrebări - de unde ideea, ce zic autorităţile, în ce constă campania pe care el a început-o - şi că toţi vor ca ideea românului să fie pusă în practică în oraşele lor.

”Romanian city of Cluj-Napoca has been giving free bus rides to anyone reading a book. Great idea from victor miron! ”/”Oraşul românesc Cluj-Napoca a oferit călătorii gratuite cu autobuzul tutor celor care citesc o carte. Foarte bună idee!”, au scris cei de la BBC Wolrd Book Cluj pe Twitter, pe 26 august, şi au pus şi o poză cu Victor Miron citind.


Românul pentru care să citeşti o carte a devenit un fel de a fi spune că această ”avalanşă” de telefoane şi preluări a fost o surpriză plăcută. ”Chiar nu mă aşteptam ca ideea să facă înconjurul lumii. Mă bucur că s-a vorbit frumos şi laudativ despre România în presa internaţională. Abia aştept să călătoresc în următorul oraş unde se va implementa transportul public gratuit pentru cititori”, ne-a zis tânărul.

Din Anglia până-n Peru  

 

Majoritatea publicaţiilor i-au preluat articolul publicat în boredpanda.com. ”Jurnaliştii de la Huffington Post Germany, BBC Club Twitter au preluat textul iniţial. Iar cei de la TeleMatin, emisiune a canalului TV France 2, au vorbit despre campania mea şi au arătat, în direct pagina mea de Facebook”, explică Victor.
Despre transportul gratuit în Capitala Europeană a Tineretului au scris şi americanii de la Good Magazine – amintind şi de ingenioasa idee a donării de sânge pentru un bilet gratuit la Festival Untold. Peste câteva zile va apărea un interviu cu Victor  în publicaţia franceză ”Télérama Sortir”.
”Ar fi ideal ca în fiecare duminică să se circule gratuit în mijloacele de transport în comun din Cluj dacă citeşti o carte”, spune el despre noul său ţel.

Mai puteţi citi:

Top 10 cărţi pe care nu trebuie să le ratezi într-o viaţă. Recomandările românului care a iniţiat cea mai inedită campanie pro-lectură din ţară

Viaţa perfectă după corporaţie. O fostă directoare de bancă din Cluj a renunţat la o carieră de milioane pentru fericire

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, provocat de un român: „Dă Cărţile pe faţă!“

Cea mai frumoasă campanie de promovare a lecturii în România: selfie cu cărţi. „Am convins 1.230 de oameni să pună mâna pe o carte într-o zi“

Cu „cărţile pe faţă“, o campanie prin care un clujean promovează lectura prin book-selfie: „Suntem şi ceea ce citim

 
 
 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările