Bancomate de ultimă generaţie cu amprentă digitală pentru şomerii de la sat. Un aparat costă 5.500 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şomerii din 10 comune din judeţul Cluj îşi vor putea găsi un loc de muncă folosind bancomate cu tehnologie de ultimă generaţie cu cititoare de amprente. Cu un preţ de achiziţie de 5.500 de euro, în cadrul unui proiect european, aparatele îi scuteşte pe locuitorii mediului rural să se deplaseze lunar la Agenţiile Judeţene de Forţă de Muncă pentru a afla informaţii despre locurile de muncă.

Proiectul implementat de Asociaţia Inceptus România în parteneriat cu mai mulţi parteneri printre care şi Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Cluj, care s-a ocupat de partea de bancomate, a pornit de la datele funrizate de Institutul Naţional de Statistică care arată că în perioada 2013-20104 aproape jumătate dintre locuitorii din zona rurală nu au avut un loc de muncă, cu toate că erau apţi de muncă, iar şomajul i-a afectat într-o măsură mai mare pe absolvenţii învăţământului mediu. Proiectul în valoare de 7 milioane de lei a urmărit promovarea unor măsuri rapide şi eficiente de ocupare (ex: mediere electronică prin bancomate de joburi, servicii de call center, evaluare de competenţe etc) precum şi a mobilităţii geografice a forţei de muncă din mediul rural care are posibilitatea prin intermediul acestor servicii să-şi găsească mai uşor un loc de muncă. În prima etapă a proiectului au fost selectate 10 comune reprezentative din Regiunnea de Dezvoltare Nord Vest pentru a crea o reţea regională de mediere.

Cu ce ne ajută bancomatele de joburi

 În 10 comune din judeţul Cluj, Băişoara, Ciurila, Cojocna, Frata, Iara, Mihai Viteazu, Moldoveneşti, Negreni, Râşca şi Sănduleşti, au fost instalate 10 Bancomate de mediere. Aparatele, amplasate în sediile primăriilor, se pot accesa numai după ce s-a făcut autentificarea pe baza unui card primit de la AJOFM şi pe baza de amprentă digitală. „S-a preluat un model din Anglia, care este împânzită de astfel de bancomate”, a susţinut Daniel Don, directorul AJOFM Cluj. O dată intraţi în contul lor, şomerii au acces la baza de date cu locurile de muncă apărute în funcţie de abilităţile pe care le iau. Informaţiile – cum ar fi de exemplu numere de telefon şi descrierea joburilor disponibile- pot fi printate pe o hârtie şi duse acasă. Şomerii pot fi la curent în fiecare zi cu oferte de locuri de muncă disponibile la AJOFM. 

Bancomate de 5.500 de euro 

De asemenea, utilizatorii pot urmări istoricul ajutorului de şomaj şi scapă de vizitele lunare la sediul AJOFM din oraş pentru punerea vizei. „Dacă eşti din mediul rural şi nu ai acces la internet, trebuie să vii o dată pe lună la agenţie pentru viza, care-ţi dă dreptul să iei indemnizaţia de şomaj”, spune Don. Pe lângă costurile cu drumurile şomerilor, proiectul aduce economii şi în ceea ce priveşte salariile personalului. De asemenea, se elimină posibilitatea de fraudare a sistemului prin trimiterea rudelor sau cunoştielor pentru obţinerea vizei. „Se întâmpla ca aşa-zisul şomer, care era la muncă în Spania, să primească ajutorul de şomaj pentru că trimitea o rudă la viză”, a explicat Don. 

Un bancomat costă 5.500 de euro - 3.000 de euro aparatul şi 2.500 de euro pentru antena care asigură legătura prin internet cu serverul. „Pe viitor ne gândim să oferim şi posibilitatea de a efectua apeluri telefonice de la bancomate”, a precizat Don. 

Proiect de 7 milioane de lei, 200 de angajaţi

Proiectul POSDRU în valoare de 7 milioane de lei a prevăzut şi mai multe cursuri de dobândire a competenţelor profesionale pentru şomeri. Până acum, în urma proiectului au fost angajate 200 de persoane. 

 În a doua etapă a proiectului beneficiarii au urmat programe de formare profesională gratuite în următoarele domenii non-agricole: lucrător comercial, vânzător, asistent manager, lucrător în comerţ, comunicare în limbi străine, competenţe informatice, competenţe comune, competenţe antreprenoriale, sociale şi civice. Proiectul a asigurat de asemenea certificarea competenţelor dobândite în contexte informale şi/sau non-formale pentru 530 de persoane în următoarele domenii: lucrător comercial, zugrav-pietrar-tencuitor, mecanic auto, montator pereţi şi plafoane din ghips carton, operator la recoltarea şi toaletarea arborilor forestieri, maşinist la maşini pentru terasamente, instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze, zugrav, ipsosar-tapetar, vopsitor, dulgher-tâmplar-parchetar, barman, ospătar(chelner), cofetar patiser, brutar, transator, operator introducere, validare şi prelucrare date, administrator pensiune turistică, cameristă, îngrijitoare bâtrăni la domiciliu, gaterist.

Cea de a treia componentă a proiectului a vizat asigurarea sustenabilităţii şi sprijinirea demarării activităţilor independente în domeniu. Astfel 60 de persoane din mediul rural cu abilităţi antreprenoriale şi cu capacitatea de a-şi susţine propria afacere au învăţat despre elaborarea unui plan de afaceri, legislaţia în domeniu, marketing, înregistrarea şi protecţia mărcii produselor şi alte aspecte care pot face dintr-o mică afacere una profitabilă. De asemenea în cadrul proiectului au fost susţinuţi şi sprijiniţi pentru a demara noi afaceri pe cont propriu 20 de persoane. Accesul la toate aceste servicii, precum şi la programele de formare profesională a fost gratuit.

Citeşte şi

Daniel Don (AJOFM): La Câmpia Turzii va putea fi realizată o întreprindere socială pentru disponibilizaţii de la Mechel

Disponibilizaţii de la Mechel vor lucra pentru IKEA în combinatul pe care-l vor avea în proprietate. Proiectul este întârziat de Guvern

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite