Cluj-Napoca

articolul anterior articolul urmator

Cum arată primul autobuz electric fabricat vreodată în România. Timp de două săptămâni e testat la Cluj FOTO

13
25 Sep 2021 15:06:30
Autor: Ştefan Lică
Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag (stânga) alături de reprezentantul ATP Group
Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag (stânga) alături de reprezentantul ATP Group

Primul autobuz electric fabricat în România, UpCity, este testat timp de două săptămâni pe străzile din  Cluj-Napoca. Noul vehicul are 83 de locuri, dintre care 26 pe scaun, şi o autonomie de 200 de kilometri.

Primul oraş românesc care a introdus în transportul public autobuzele electrice testează în această perioadă primul autobuz electric fabricat în ţară. Este vorba de primul autobuz electric „Made in Romania”, fabricat la Baia Mare de compania românească ATP, aceeaşi care a lansat în urmă cu doi ani şi camionul Truston, şi testat timp de două săptămâni la Cluj.

ATP Group, compania care fabrică autobuzul electric, are sediul la Baia Mare şi reuneşte mai multe firme - ATP Automotive, care are ca obiect de activitate producţiea şi distribuţia de piese auto, ATP Motors -dealership auto - şi ATP Transit, specializată în transport rutier intern şi internaţional. În urmă cu câţiva ani a apărut şi noua divizie, ATP Trucks Automobile, care produce produce camionul Truston, activitatea sa de bază fiind fabricarea autovehiculelor de transport rutier şi persoane.
 
„Cluj-Napoca, am ajuns! ATP Bus intră într-o nouă sesiune de testare, la Cluj-Napoca: un oraş obişnuit deja cu autobuze electrice şi care încurajează transportul public de persoane. Mulţumiri companiei locale de transport public pentru că ne-a primit. Clujeni, aveţi ocazia să-l testaţi în orice zi; dar mai cu seamă în "vinerea verde, e mesajul postat pe Facebook de reprezentanţii companiei.
 
 
 
 
 
Autobuzul are în total 83 locuri, dar va putea fi configurat opţional cu până la 90 de locuri. 26 de locuri sunt prevăzute pe scaune, iar autonomia din prezent este de 200 de kilometri. Autobuzul are podea joasă, conform normelor europene, pentru a permite accesul vârstinicilor şi a persoanelor cu diazbilităţi şi are trei uşi. Bateria este furnizată de o cpmpanie cunoscută în domeniu, la nivel mondial, Contemporary Amperex Technology Co. Limited.
 
Vă mai recomandăm şi:
 
Oraşul în care supermarketurile solicită certificatul verde. În ce condiţii sunt obligaţi clienţii să-l prezinte
 
 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

13 Comentarii

Kosmin Abraham
25.09.2021, 15:20:55

asa si cu ce te ajuta autobuzul electric daca e in trafic cu bmw-uri vechi de 40 ani?

-16 (20 voturi)
Ionel Marcu
25.09.2021, 16:52:41

Scoate fum numai bmw-ul, nu și autobuzul, scad noxele la jumătate dacă bmw-iul de 40 de ani poluează cât un autobuz Diesel, posibil!

+14 (14 voturi)
Creier de cristal
25.09.2021, 15:36:57

Si ce mare jmecherie? nu avem troleibuze care-s tot electrice?

-20 (28 voturi)
m lupascu
25.09.2021, 16:06:41

- in toata tara

-7 (9 voturi)
Victor Nagy
25.09.2021, 17:37:04

.......... "Cum arată primul autobuz electric fabricat vreodată în România." Nu stiu cum arata ... si nici nu cred ca in urmatorii cativa zeci de ani se vor fabrica . Acesta este doar montat in Romania .... nu cred ca are nici 20 % componente fabricate in Romania Sa ne spuna autorul cat la suta din componentele respectivului autobuz sunt produse in Romania . Se putea spune pe vremuri despre tractoare , camioane , autobuze , locomotive .... etc , ca erau fabricate in Romania deoarece 80- 100 % din componente erau fabricate in Romania . A mai ouat cocosul o margica ! Si galinaceele aplauda .

-10 (14 voturi)

Vezi toate comentariile (13)

Modifică Setările