Cum să iei plasă cu Cioran. Doi tineri din Cluj au scos pe piaţă sacoşe cu citate din autori români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plase cu Cioran
Plase cu Cioran

Unul este corporatist, iar celălalt finanţist în Cluj-Napoca. Andreea şi Dan Rusu se declară însă la fel de îndrăgostiţi de Tricoultura, proiectul pe care l-au creat pentru promovarea unor eroi adevăraţi: Cioran, Nichita, Caragiale, Ionesco sau Creangă. Câteva citate fermecătoare au fost imprimate pe sacoşe bune de purtat la plajă, la shopping sau la vernisaj, după ce alte versuri şi ziceri din cărţi ilustre au făcut furori pe tricouri.

În 2014, când au lansat Tricoultura, cei doi luaseră deja în calcul că într-o bună zi vor trece şi la brăţări, rucsaci sau bandane şi la felurite alte suporturi pentru promovarea scriitorilor români. Dintre toate astea, cel mai la îndemână s-au dovedit a fi sacoşele, un accesoriu tot mai la modă şi mai accesibil. 

”Era chiar înainte de Electric Castle şi ni s-a parut un moment potrivit să venim cu ceva nou. Obişnuim să ne sărbătorim scriitorii la fiecare aniversare cu câte o săptămână dedicată lor: câteva citate sau versuri memorabile, reprezentate haios şi cu mare priză la cei care ne urmăresc. Aşa ne-am gandit că s-ar potrivi de minune pe sacoşe”, completează Andreea. 

image

Noile accesorii au făcut furori în rândul publicului. 

”S-au bucurat de foarte mare succes, mai ales cele cu versuri de de Nichita Stănescu, după care fetele s-au dat în vânt. Gândiţi-va ce bine arată să purtaţi pe o sacoşă: «Tu ai un fel al tău senin / De-a ridica oraşele ca norii». Motiv pentru care am şi adăugat motive noi în colecţie, anul acesta, după ce l-am sărbătorit pe Nichita“.

Din 2016, ”colecţia” îl include şi pe Emil Cioran. ”Am în comun cu Diavolul posomorala, sunt ca şi el un melancolic prin decret divin”, scrie pe unele dintre acestea. Sacoşele cu citate pot fi purtate la picnic sau la plajă, pline cu cărţi sau merinde, care mai de care mai alese. ”Sunt perfecte pentru orice trebuinţă/folosinţă. Şi sunt pentru toata lumea”, subliniază Andreea. 

Sacoşele sunt 100% bumbac şi se vând cu 25 de lei bucata. Pe lângă pagina de Facebook, acestea sunt la mare căutare pe la festivalurile cu muzică bună de la Cluj, cum ar fi ”Electric Castle” sau ”Jazz in the Park”. ”Ne-am propus să transformăm cultura într-un element casual, accesibil oricui, dar mai ales oricând”, mărtusiseşte Dan. 

Sacoşele de la Tricoultura pot fi purtate oriunde

Deşi este o activitate de nişă, comerţul cu produse imprimate cu citate şi figuri ale unor personalităţi ale culturii române a prins la public.

”Treaba a mers surprinzător de bine încă din primul an, mai ales dupa vizibilitatea câştigată prin festivalurile la care am participat, prin parteneriatul cu librăria din buricul Clujului, cum le zicem noi celor de la Bookstory şi prin susţinerea lui Victor Miron de la ”Cărţile pe Faţă” (o campanie inedită de promovare a lecturii, n. r.) şi alti bloggeri şi bloguri”, explică Dan.

In preajma Paştelui, cei doi au scos pe piaţă câteva tricouri-pilot sub numele tricoucuALTsens, cu tematica ”iepurească”. ”Sunt amuzante şi sunt pentru toata lumea, se pot purta de Paşte, de vară, de iarnă, de Crăciun, deasupra sau dedesubt”, suţine clujeanul.

Despre planuri şi proiecte ale momentului, tânărul spune că ”anul acesta ne lăudăm, deocamdată, cu lansarea pe tricou a lui Petre Ţuţea, cu un citat care nouă ne place foarte tare: „Omul este un ghem de intrebari”. ”Pentru vara care vine, ne pregătim să îl lansăm pe mult-aşteptatul Mircea Eliade – probabil modelul care ni s-a sugerat cel mai des şi de prin toate părţile”, anunţă Andreea.

Sacoşele cu citate fac furori în rândul tinerilor

Cei doi susţin că, privind retrospectiv, nu ar schimba nimic în derularea acestui proiect. 

”Totul a mers ca pe roate. Tot ce s-a întamplat, ne arată ca este o idee care merge şi care prinde tot mai mult contur. O sa facem tot posibilul să aducem noi protagonişti, să promovăm noi scriitori într-un mod inedit. Când am început, am zis că vrem sa tranformăm purtatul scriitorului preferat într-o modă”, conchide Dan.

Vă mai recomandăm să citiţi:

Victor Miron, clujeanul care a creat campania „Cărţile pe faţă”, prezent la Târgul de Carte al Bibliotecii Judeţene „Duiliu Zamfirescu"

10 motive pentru care ar merita să alegi o carte. „Diferenţa dintre cine eşti acum şi cine o să fii peste cinci ani e dată de cărţile pe care le citeşti“

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite