Cluj-Napoca

articolul anterior articolul urmator

FOTO Cum arată şi cât costă tramvaiele fabricate în România, care circulă în Cluj-Napoca

14
31 Oct 2020 11:14:32
Autor: Remus Florescu
Tramvaiul Astra Imperio este fabricat la Arad. FOTO: CTP Cluj
Tramvaiul Astra Imperio este fabricat la Arad. FOTO: CTP Cluj

Primele patru tramvaie noi, model Astra Imperio, fabricate în România, au început din această săptămână să circule pe străzile din Cluj-Napoca. Un astfel de tramvai costă 1,9 milioane de euro bucata şi sunt dotate cu internet wireless, camere de supraveghere şi sistem POS de achiziţionare a biletului cu cardul.

Cele patru tramvaie fabricate la Arad au intrat de săptămâna aceasta în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca. Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) şi dotări de ultimă generaţie, facilităţi pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc, a anunţat primarul Emil Boc. 
 


Tramvai de 1,9 milioane de euro


 
1,9 milioane de euro costă un astfel de tramvai, a anunţat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. 
Primăria a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA - proiect cu finanţare europeană în valaoare de circa 40 de milioane de euro . Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.
„Componenta verde de mobilitate urbană a reprezentat o linie cheie de finanţare în exerciţiul 2014-2020 al Uniunii Europene, motiv pentru care am urmărit să atragem cât mai multe fonduri europene pentru mijloace de transport ecologice precum tramvaiele sau autobuzele electrice. Obiectivul Primăriei este ca întreaga flotă de transport public a oraşului să fie electrică până în 2028”, a precizat Emil Boc. 
 
 


Cracteristicile tramvaielor 


 
Caracteristici generale ale tramvaiului “Astra Imperio”:
 
capacitate de transport de 302 calatori dintre care 36 locuri pe scaune;

podea coborata;

rampa pentru fotolii rulante ale persoanelor cu dizabilitati;

loc special amenajat in salon , pentru fotoliile rulante si landourile pentru copii;

patru usi duble cu sistem antistrivire a calatorilor;

sistem de recuperare a energiei la franare;

sistem de climatizare;

sistem de iluminare interioara a salonului cu lampi tip LED;

patru afisaje de traseu exterioare cu LED-uri ( 1 fata, 2 lateral, 1 spate);

doua indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare statii;

sase monitoare informative LCD;

doua monitoare extrawide pentru afisarea traseului si a statiilor;

anuntarea vocala a statiilor in salon;

statie de amplificare, Radio-CD si microfon;

WIFI gratuit pentru calatori;

sistem de supraveghere video in interior si exterior;

sistem ticketing;

sistem POS de achizitionare a biletului cu cardul direct din tramvai.

 
Vă mai recomandăm
 
VIDEO Cum arată primele autobuze electrice din România. Costă 620.000 de euro bucata şi au fost cumpărate cu fonduri elveţiene
 
FOTO Cum funcţionează primele autobuze electrice din România: „Ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit”

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

14 Comentarii

Sorin Ionascu
31.10.2020, 11:25:35

Florescule, tu mai dai uneori (foarte rar) semne de inteligenta. Ce te mananca sa repeti inutil afirmatiile din articol?

+3 (3 voturi)
Popa Pius
31.10.2020, 11:31:48

Cum dracu la Cluj se poate cu tramvaie (noi) iar la noi Mazăre a vîndut și calea de rulare... Oooo, wait, era vorba de ”investițiile și binefacerile” ciumei roșii...

+14 (14 voturi)
Razvann Claudiu
31.10.2020, 11:43:05

Eu nu prea mai inteleg rostul tramvaielor in epoca autobuzelor electrice. Costa foarte mult un tramvai, necesita o infrastructura scump de intretinut si ocupa jumatate de strada, pe alocuri chiar toata strada. Banuiesc ca se castiga foarte mult de la contractele de mentenanta ale ramelor si mai ales ale infrastructurii. Tramvaiele impreuna cu troleibuzele trebuie sa dispara daca chiar vrem o decongestionare a traficului. Inainte puteai evoca faptul ca sunt nepoluante desi nu este adevarat, doar daca te gandesti la lucrarile de intretinere ale infrastructurii, acum nici macar motivul asta nu il mai poti evoca.

-3 (15 voturi)
mindrescu costel
31.10.2020, 11:47:03

daca la cluj nu e o firica gen bucale, baietii au luat-o mai la vest nu la est, si oricum tot in romania bravo !

+8 (10 voturi)
Azzumbo Jo
31.10.2020, 12:03:59

Frumoase tramvaie, dar nu pot sa nu remarc limuzina cu numar de Cluj (CJ 18 PKU) care circula nonsalant pe linia de tramvai chiar si in poza de prezentare.

0 (4 voturi)

Vezi toate comentariile (14)

Modifică Setările