Cluj-Napoca

articolul anterior articolul urmator

FOTO Podul de piatră s-a dărâmat. Au venit „Doreii” şi l-au săpat

28
5 May 2020 23:20:39
Autor: Corespondenţi „Adevărul”
Un utilaj a săpat la baza podului înainte ca acesta să se prăbuşească. FOTO: H.N.
Un utilaj a săpat la baza podului înainte ca acesta să se prăbuşească. FOTO: H.N.

Un pod care face legătura într-o una dintre cele mai frumoase zone turistice din Cluj, Valea Drăganului, şi Drumul European 60, s-a surpat după ce o echipa de muncitori a săpat la unul dintre pilonii de susţinere. Oficialii Consiliului Judeţean susţin că podul s-a surpat din cauza ploii. În zonă se derulează amplă lucrări de modernizare.

GALERIE FOTO
 
Podul de la Valea Draganului s-a surpat, luni după masă, după ce o echipa de muncitori a săpat la unul dintre pilonii de susţinere. Lucrările la pod fac parte din proiectul de reabilitare a drumului Apusenilor, anunţat de Consiliul Judeţean Cluj.
 
„Pe timp de pandemie, de COVID-19, „doreii” au reuşit o performanţă unică în ultimii treizeci de ani în Cluj: să distrugă un pod!
 
Cu siguranţă că locuitorii din zonă, nu se aşteptau ca atunci când a fost anunţată începerea lucrărilor la reabilitarea şi modernizarea Drumului Apusenilor, să rămână fără podul de peste Criş, care face legătura între Valea Drăganului şi E60. Sper ca societatea care a câştigat contractul de execuţie şi conducerea Consiliului Judeţean Cluj să nu vină cu explicaţii stupide, care să găsească responsabili „ploaia” şi „Crişul” - a susţinut deputatul clujean Horia Nasra (PSD) într-un comunicat de presă. 
 
Exact acestea au fost explicaţiile oficialităţilor: „Podul este în reabilitare şi precipitaţiile abundente din ultimele zile au condus la cedarea fundaţiei. De acolo pana la cele afirmate e drum lung” - a precizat arhitectul şef din Consiliul Judeţean Cluj, Claudiu Salanţă. 
 

Accesul se poate face pe alt drum

 
Horia Nasra a făcut un apel prefectului MIrcea Abrudean: „Nu lăsaţi localitatea IZOLATĂ!”. Deputat e de părere că podul „a fost distrus din cauza unor incompetenţi care au efectuat lucrări de slabă calitate.” 
Parlamentarul a revenit arătând: „Înţeleg că accesul în localitate se mai poate face şi pe un alt drum. Foarte bine, însă tot nu pot înţelege cum s-a ajuns la distrugerea podului! Domnilor, aţi reuşit o performanţă unică în ultimii treizeci de ani în judeţul Cluj", a declarat deputatul Horia Nasra.
 

Lucrări de 159 de milioane de lei 

   

Lucrările la drumul Apusenilor au început în 22 aprilie, fiind anunţate printr-un comunicat de presă de Consiliul Judeţean: „Modernizarea Drumului Apusenilor va crea noi oportunităţi de dezvoltare economico-socială şi turistică a întregii zone. Acesta traversează unul dintre cele mai atractive şi spectaculoase areale montane ale judeţului, asigurând o legătură extrem de importantă între drumul naţional 1 şi judeţul Bihor.
 
Ampla investiţie este realizată de Consiliul Judeţean Cluj în cadrul proiectului cu finanţare europeană ce are drept scop conectarea localităţilor din judeţele Cluj şi Bihor la Reţeaua trans-europeană de transport TEN-T.
 
Proiectul urmăreşte reabilitarea şi modernizarea sectoarelor cuprinse în Drumul Apusenilor, respectiv DJ 764B (DN1 – Valea Drăganului – Lunca Vişagului – Baraj de acumulare Drăgan – DJ 108K) de la km. 0+000 la km. 22+164,5 şi DJ 108K (limită cu judeţul Bihor – Baraj de acumulare Drăgan) de la km. 26+455 la km. la 29+495.
 
Investiţia presupune intervenţia pe toată lungimea celor două sectoare printr-o serie de lucrări complexe, în profunzimea drumului, care încep de la fundaţie şi se vor finaliza prin aşternerea de covor asfaltic în două straturi, binder şi strat de uzură, marcaje şi semnalizare rutieră, etc.
 
Lucrările sunt executate de Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări (ARL) Cluj SA, valoarea acestora fiind de 159.811.640,26, cu TVA inclus. Termenul maxim de execuţie este de 24 de luni”.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

28 Comentarii

A4___ A4___
6.05.2020, 00:25:47

Cand "moare " un pod mi se rumpe inima....fiti-ar dorelule -da nu Dorelu,. fiti-ar ingineru' care a dat ordinu de lucru...ala cu studii inalte in domeniu care nu are telefon mobil cu aplikatie meteo ..........( noah ca nu circula apa pe acilea) ....................RUSINE! un pod de asta la romaniastan inseamna un AN!pana il reface .

+2 (10 voturi)
Col. Pafnuti Tiraspolezul
6.05.2020, 02:51:48

Si da draga, ingineru care a dat ordin de lucru este peste 55, adica un Dorel comu(n)ist. Sa nu fiu inteles gresit, toata stima si respectul pentru cei din generatia 55 care sunt profesionisti - si sunt suficienti. Dar otrepele, aia cu "radacini sanatoase", adica cu glodu' intre deshte' au ajuns la Stat, adica la stat de pomana. Majoritatea profesionistilor sunt la privat si manica o pine alba - aia stiu meserie si in consecinta se descurca bine. Care-i talimba lucreaza la drumuri si... podetze! Deci care-i traba?

-1 (5 voturi)
OmTacut
6.05.2020, 01:56:26

Si cand te gandesti ca inainte de "marea revolutie din decembrie 1989" s-au construit fabrici, uzine, baraje, Care dupa 1989 au fost demolate, vandute.

-2 (10 voturi)
Col. Pafnuti Tiraspolezul
6.05.2020, 02:41:38

Dorel Tacutu, Korekt, ai dreptate, s-au demolat barajele si s-au vindut realizarile Doreilor, ca si cum Doreii realizasera mai mult decit frecatul mentei cu gratie... Daca esi Dorel, esti Dorel, sau mai corect daca esti Dorel comu(n)ist n-ai scapari nici cu focul, da?

-1 (7 voturi)
OmTacut
6.05.2020, 03:44:29

Col. Pafnuti Tiraspolezul Soldat Tolo.mac Trebuie sa fii cu adevarat i.diot sa tot repeti aceleasi "poante" Doreii te-au spart si te-au frecat cu menta pe unde te-au spart. De aici si obsesile tale repetate cu Doreii. Nu mai incerca sa faci pe "mistocarul", nu ai umor si nici macar nu stii sa scrii corect. Esti patetic, jalnic chiar.

+3 (9 voturi)

Vezi toate comentariile (28)

Modifică Setările