„Moneda rusească“, în şcolile din Cluj. Părinţi au fost atenţionaţi despre jocul violent practicat de elevi în pauze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jocul este violent şi poate avea repercusiuni grave pentru elevi. FOTO: Pixabay
Jocul este violent şi poate avea repercusiuni grave pentru elevi. FOTO: Pixabay

Consilierul local clujean Radu Bolovenschi susţine că părinţii unor elevi din Cluj-Napoca i-au transmis că au primit o atenţionare din partea şcolii la care învaţă copiii lor, despre pericolul reprezentat de „Moneda rusească”, un joc violent practicat de copii în pauze.

„La nivel naţional şi în presă au apărut ştiri despre un nou joc periculos care circulă pe platforma Tik Tok şi care a devenit popular printre şcolari, mari şi mici deopotrivă. Părinţii unor elevi din Cluj-Napoca ne-au transmis că au primit o atenţionare din partea şcolii la care învaţă copiii lor, despre pericolul reprezentat de acesta”, a scris consilierul local Radu Bolovenschi pe pagina sa de Facebook.  

Jocul se numeşte „Moneda rusească” şi este un joc cu elemente agresive, violent fizic, elevii practicându-l în şcoli, în timpul pauzelor, precizează consilierul. Mesajul primit de la şcoală informează că „jocul constă în „învârtirea unei monede pe o suprafaţă, iar copilul care nu reuşeşte să o ţină în mişcare, trebuie să lovească moneda cu pumnul, sau este lovit de alţii cu moneda, în pumnul strâns sau peste degete. Câştigă cel care are cele mai puţine zone roşii pe pumn, în urma lovirii cu moneda.” 

Consilierul arată că jocul are ca rezultat vătămarea corporală a jucătorilor, medicii avertizând că rănile sunt foarte dureroase şi au risc de infectare. „Psihologii vorbesc despre efectele negative asupra componentelor emoţionale şi sociale, jocul ducând la diminuarea empatiei, încurajarea pedepselor fizice şi a agresivităţii între copii”, explică Bolovenschi.

Psihologii şcolari transmit părinţilor şi cadrelor didactice recomandări pe această temă, se arată în postarea consilierului local: 

Părinţii sunt îndemnaţi să abordeze acest subiect cu copiii lor, să le explice efectele pe care le are jocul şi riscurile la care se supun participând la acesta. 

Părinţii şi profesorii trebuie să dea dovadă de vigilenţă în supravegherea copiilor şi să intervină rapid când situaţia o cere.

De asemenea, este importantă implicarea activă, constantă, în viaţa şcolară, în monitorizarea activităţii de pe reţelele de socializare, a copiilor, în discuţii deschise, despre diverse teme importante din viaţa lor. 

O bună colaborare între şcoală, părinte şi elev, precum şi astfel de informări din partea şcolilor, trebuie să reprezinte practici zilnice, uzuale, extrem de utile pentru dezvoltarea emoţională şi fizică sănătoasă a copiilor noştri. 

„Astfel de jocuri şi nenumărate tentaţii periculoase împânzesc reţelele sociale, cărora copiii le dedică timp, atenţie, crezare. Nesupravegheaţi, aceste pericole devin parte din viaţa lor, experimentări şi tragedii, în lipsă de cunoaştere a tuturor informaţiilor şi a efectelor pe termen scurt şi lung”, concluzionează Bolovenschi. 

Vă mai recomandăm 


Anchetă după ce un profesor ar fi bătut un elev la Cluj. Conducerea şcolii susţine că a fost „îmbrâncit”

Profesor din Cluj, reclamat la Poliţie după ce ar fi lovit un copil. Ce riscă acum

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite