Originile numelor a 10 branduri celebre. Ce l-a inspirat pe Steve Jobs

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Găsirea unui nume inspirat a constituit mereu o provocare pentru orice om de afaceri dornic să-şi vână marfa cât mai bine. Nici fondatorii marilor imperii financiare, ai multinaţionalelor şi ai companiilor de top nu au scăpat de această provocare.

Celebrul brand de articole sportive Nike a fost denumit după zeiţa elenă a victoriei. Iniţial, fondatorii companiei americane se gândeau să o numească Blue Ribbon Sport, însă s-au răzgândit.

Traversând Oceanul Atlantic, în Europa, miliardarul  Amancio Ortega deschidea primul magazin Zara în Spania. Într-o primă fază, acesta ar fi vrut să-şi numească mica firmă (pe atunci) Zorba, după ce vizionase filmul Zorba grecul. I-a spus în cele din urmă Zara, după ce a fost ameninţat cu proces de proprietarul unui local care fusese deja numit Zorba şi era situat chiar în apropiere de magazinul lui Ortega.

Cum au gândit coreenii

Una dintre cele mai respectate companii, LG, a luat naştere în Coreea de Sud din fuzuiunea a două companii. Goldstar, binecunoscută românilor în anii 90, a fuzionat cu Lucky, iar din iniţialele celor două mari firme a rezultat un brand al zilelor noastre, LG.

Tot în Coreea de Sud a luat fiinţă o altă companie uriaşă, mare rivală a celor de la LG. Fondatorul  Samsung, Lee Byung-chull, a ţinut să dea companiei sale un nume coreean, cu rezonanţă. Aşa şi-a botezat compania Samsung, cuvânt care în limba coreeană înseamnă trei stele. Mesajul a fost clar. Samsung trebuia să fie, în viziunea fondatorului său, o companie stelară.

O prezenţă obişnuită şi în centrele comerciale din România, Sephora este un lanţ de cosmetice fondat în 1970 de Dominique Mandonnaud. Compania franceză este parte a unui conglomerat, LVMH (Louis Vuitton şi Moët Hennessy), devenit lider mondial în industria de profil. 

Fondatorul Sephora a pornit de la cuvântul grecesc sephos, care înseamnă frumuseţe, iar magazinele sale din întreaga lume se vor „un spaţiu unic în care oricine poate experimenta frumuseţea”.

Oamenii de afaceri care şi-au „împrumutat” iniţialele numelor

Compania taiwaneză HTC a apărut doar în urmă cu 30 de ani, dar a devenit rapid un nume de referinţă. Numele i-a fost dat chiar de fondatorul H T Cho, care i-a „împrumutat” iniţialele sale. 

Tot de la nişte iniţiale a fost denumită şi Ikea. Proprietarul companiei suedeze, miliardarul Ingvar Kamprad, a luat iniţialele numelui său, la care le-a adăugat pe cele ale fermei în care a copilarit Elmtaryd şi pe cele ale localităţii în care a crescut, Agunnaryd.

Fondatorii HP, Bill Hewlett şi Dave Packard, au dat cu banul pentru a se decide dacă vor denumi compania Hewlett-Packard sau Packard-Hewlett. Până la urmă, sorţii au decis prima variantă.

Ce l-a inspirat pe Steve Jobs

Atunci când vizionarul Steve Jobs punea bazele Apple, una dintre provocări a fost şi cea de a găsi un nume pentru firma sa. În pană de idei, el a decis până la urmă să o denumească Apple, merele fiind fructele sale preferate. 

Nici fondatorii Adobe nu au fost foarte hotărâţi în privinţa numelui pe care aveau să-l adopte. În final, câştig de cauză a avut John Warnock, care a propus denumirea Adobe. Warnock s-a gândit atunci la râul Adobe Creek, din localitatea sa natală, Los Altos.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite