FOTO VIDEO „Bătrânele doamne“ pe patru roţi au ieşit la plimbare prin Cluj. Un Fiat 500F, cea mai micuţă maşină de la paradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 20 de bijuterii pe patru roţi au defilat pe străzile Clujului FOTO: Florina Pop
Peste 20 de bijuterii pe patru roţi au defilat pe străzile Clujului FOTO: Florina Pop

Centrul Clujului a fost plin de culoare sâmbătă dimineaţa.  Peste 20 de maşini de epocă, unele chiar de vârsta proprietarilor lor, au fost scose din garaje de colecţionari împătimiţi şi gătite de ieşit în oraş.

Pe un soare plăcut a avut loc sâmbără, până la prânz, o „Paradă a Primăverii“ cu maşini de epocă care de care mai frumoase şi mai bătrâne. Evenimentul a fost organizat de Retromobil Club România şi a adunat colecţionari de maşini din Cluj-Napoca şi Ungaria, peste 30 la număr.

„Maşinile de epocă vor putea fi admirate sâmbătă, până în jurul orei 11.30, în Piaţa Unirii. Apoi vom porni într-o paradă prin centrul oraşului până la ieşirea din Cluj şi ne vom opri în parcarea hipermarketului Cora“, afirmă preşedintele fialialei Cluj a Retromobil Club România, medicul Sorin Popescu.

Întrebat care dintre bijuteriile expuse şi-o doreşte în parcarea sa, doctorul clujean a răspuns: „Pe toate!“.

Cea mai mică maşină de la paradă

Adriana Cosmin şi fiul ei au venit la parada maşinilor retro cu un model mignon, feminin, uşor de parcat, un Fiat 500F.

„Este în stare bună de funcţionare deşi este produsă în 1960. Îl avem în familie de 7 ani şi este uşor de condus“, afirmă Adriana Cosmin, o clujeană în vârstă de 57 de ani, inginer de profesie.

image

Foto

masini retro cluj

Deşi pare mică şi neîncăpătoare, Fiat 500F este un automobil de patru persoane şi te duce cu gândul la filmele de epocă cu maşini cochete.

Adriana Cosmin mai spune că mai are acasă un camion SR 114, făcut în România.

„Zimbrul carpatin“ se întoarce

La manifestare au participat şi modele prezente şi la ediţia din 2012 a Paradei Primăverii. Un exemplu este „Zimbrul carpatin“, un model de Aro, M 461. Bijuteria pe patru roţi are 40 de ani şi are aproape aceeaşi vârstă cu proprietarul ei, inginerul clujean Vasile Petruşel (43 de ani).
Povestea acestei maşini este una cu totul special. Proprietarul ei spune că acest model a fost făcut special pentru armata română, dar, în timp, a ajuns pe mâinile mai multor proprietari din toată Europa.

În 1971 participa la un raid transafrican de circa 20.000 de km, iar un an mai târziu, un echipaj din Cehia făcea un raid de peste 25.000 de kilometri prin Munţii Himalaya. Tot în 72 a câştigat două raliuri - unul la Prato, în Italia, în faţa a 66 de concurenţi, iar altul în SUA. Raliul din State s-a numit „Fii plajelor" şi pilotul care a câştigat raliul a declarat presei, la sfârşitul competiţiei, că „Aro, prietenul meu, m-a ascultat".

Timp de aproape 3 ore, clujeni au putut admira modele de Rolls Royce, BMW, Fiat, Volkwagen, Austin Princess Saloon.

Apoi, proprietarii lor s-au urcat la volan şi după ce au primit „verde“ de la primarul Clujului, Emil Boc, şi preşedintele filialei clujene a Retromobil Cluj România, au ieşit pe stradă, aun făcut un tur în jurul centrului şi s-au îndreptat spre parcarea hipermarketului Cora.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite