Piaţa Unirii, simbolul Clujului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu un procent de 57,55 din voturi, ansamblul Matia Corvin - Biserica „Sf. Mihail" din Piaţa Unirii a fost ales de clujeni simbolul oraşului de pe Someş.

Campania „Alege simbolul oraşului tău" a ajuns la final. Timp de două săptămâni, peste 7.000 de clujeni au votat una dintre cele 12 propuneri pe cluj.adevarul.ro. Clujenii au avut ocazia, timp de două săptămâni, să voteze pe cluj.adevarul.ro, dintre 12 propuneri, cel mai reprezentativ simbol al oraşului.

În cursa pentru titlul de simbol al Clujului au intrat ansamblul Matia Corvin - Biserica „Sf. Mihail" din Piaţa Unirii, Grădina Botanică „Alexandru Borza", Universitatea „Babeş-Bolyai", berea Ursus, varza á la Cluj, echipele de fotbal „U" şi CFR Cluj, Piaţa Avram Iancu, Teatrul Naţional, Piaţa Mihai Viteazul, Cetăţuia, statuia Sfântului Gheorghe şi Piaţa Muzeului.


image

Şi-au spus părerea despre propunerile cuprinse în campania lansată de „Adevărul", de-a lungul celor două săptămâni, oameni de cultură, primarul urbei, medici, sportivi, actori şi, prin cele aproape 100 de comentarii de pe site-ul cluj.adevarul.ro, clujenii care au votat într-un număr impresionant: 7.032.

Piaţa Unirii, preferata clujenilor

Primarul Clujului, Sorin Apostu, nu a fost surprins de rezultatul campaniei. El a urmărit-o îndeaproape, cu toate că s-a abţinut de la vot. „Iată că «Adevărul» le-a reamintit clujenilor de clădiri şi locuri din oraş de care pot fi mândri, le-a dat o importantă temă de gândire. Procentul ridicat al celor care au ales Piaţa Unirii spune ceva, şi anume că ei se identifică cu acel spaţiu al oraşului", a spus Sorin Apostu.

Avem un simbol. Cum procedăm?

Centrul Clujului, adică Piaţa Unirii cu tot ceea ce reprezintă ea - biserica gotică, statuia lui Matia, palatele care mărginesc piaţa - a devenit, în timp, una dintre imaginile oraşului. Acest lucru în certifică şi operatorii din turism, care duc o adevărată luptă pentru a transforma Clujul dintr-un oraş de tranzit în unul turistic. „Pe pliante, de exemplu, imaginea Clujului a fost reprezentată de cele mai multe ori prin centru, prin Piaţa Unirii, statuie şi biserică. Nu e de mirare că majoritatea celor care au votat au optat pentru Piaţa Unirii, ca simbol", este de părere Radu Morariu, manager Eximtur. Acesta a mai arătat şi că simbolul Clujului ar putea promova oraşul. „Trebuie doar să vedem cum procedăm. Simbolul oraşului poate atrage turişti, poate convinge un străin să vină să-l viziteze", crede Morariu.

Piaţa Unirii va intra în competiţia naţională „Simbolul României", lansată de „Adevărul" şi adevarul.ro, competiţie ce se va derula în perioada 11 - 12 septembrie.

Centrul istoric al Clujului, actualmente cunoscut ca Piaţa Unirii, cuprinde celebra statuie a lui Matia Corvin şi Biserica Romano-Catolică „Sfântul Mihail". Ansamblul monumental Matia Corvin este alcătuit din cinci statui, reprezentându-i pe regele Corvin şi pe patru generali ai săi. Lucrarea a fost dezvelită în anul 1902 şi este opera artistului Fadrusz Janos. Biserica „Sfântul Mihail" domină Piaţa Unirii. Este unul dintre cele mai impozante edificii gotice din ţară şi datează din secolul al XIV-lea.

Clasamentul, la final de campanie:

Matia Corvin - Biserica „Sf. Mihail" din Piaţa Unirii - 57,9%
Piaţa Avram Iancu - 21,41%
Grădina Botanică „Alexandru Borza" - 8,97%
Universitatea „Babeş-Bolyai" - 2,63%
Cetăţuia - 2,26%
Berea Ursus - 1,77%
Statuia Sfântului Gheorghe - 1,49%
Teatrul Naţional - 1,47%
Varza á la Cluj - 0,79%
Echipele de fotbal „U" şi CFR Cluj - 0,65%
Piaţa Mihai Viteazul - 0,38%
Piaţa Muzeului - 0,26%

Citiţi în noul număr al săptămânalului „ADS Cluj" povestea Pieţei Unirii, din secolul al XIV-lea şi până în prezent.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite