PORTRET Simone Tempestini, cel mai tânăr pilot din campionatul de raliuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Simone Tempestini
Simone Tempestini

La 16 ani a debutat deja în Campionatul Naţional de Raliuri din România. Fiul lui Marco Tempestini a moştenit de la tatăl său pasiunea pentru motorsport.

I-au plăcut dintotdeauna maşinile. Fiind un fan împătimit al tatălui său, mergea de fiecare dată când putea la cursele lui Marco. A venit în România pentru că aici, spre deosebire de Italia, este permis să participi în competiţii chiar dacă nu deţii carnet de conducere. Prima oară a condus în urmă cu doi ani maşina mamei sale, în curtea casei din Treviso.

Apoi, în cadrul Napoca Rally Academy, mentorul său, Danny Ungur, a început să-i şlefuiască talentul pe Dacia Logan a academiei. În vara anului trecut, a început cursele în campionatul naţional de slalom paralel şi tot aici a continuat până în august, când a împlinit 16 ani şi s-a putut înscrie în „raliurile mari“. „Tatăl meu se află în România cu afaceri şi vin şi eu cât pot de des. Aşa am aflat de posibilitatea participării în campionatul de slalom paralel şi l-am rugat pe tata să mă lase să mă înscriu. Am o înţelegere cu el că, dacă notele de la şcoală sunt bune, am voie să concurez, dacă nu, stau pe tuşă“, spune Simone.

Raliul Aradului, prima cursă din cariera sa

Luna trecută, Simone a avut privilegiul să ia startul la Raliul Aradului, ceea ce a reprezentat prima cursă importantă a sa. A terminat fără probleme, parcurgând toate cele 11 probe speciale ale competiţiei. Astfel, la numai 16 ani, a devenit cel mai tânăr pilot din Campionatul Naţional de Raliuri al României.

„Mi-a plăcut la nebunie. Tata şi Danny Ungur mi-au zis că trebuie să fac doar ce ştiu şi să nu exagerez cu nimic şi va fi bine. Prezenţa lângă mine a lui Lucio Baggio, un copilot extrem de experimentat, mi-a dat încredere şi linişte. Abia aştept anul competiţional 2011, să particip iar la un raliu“, dezvăluie tânărul. Pilotul său preferat din WRC (World Rally Championship) este Peter Solberg, iar din circuitul românesc, în mod firesc, tatăl său.

De ce te-ai axat pe competiţiile de slalom paralel?

S.T.: Pentru că este foarte bine să înveţi să conduci în condiţii de aderenţă scăzută şi e interesantă lupta aceasta în paralel cu adversarul tău. După cum zicea Danny, înveţi să gestionezi presiunea. Până acum, am condus foarte puţin pe asfalt, iubesc macadamul. Ştiu că este doar un vis, dar îmi doresc să câştig într-o zi Campionatul Mondial de Raliuri, pe un Subaru, maşina mea preferată de raliuri.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite