Proprietarii pensiunii unde bloggeriţa Oana Crăciun spune că a fost tratată rău: „Acuzaţiile sunt complet nereale. Nu a respectat condiţiile de carantinare”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oana Silviana Crăciun. FOTO: Arhivă personală
Oana Silviana Crăciun. FOTO: Arhivă personală

„Acuzaţiile sunt complet nereale. Pensiunea Pedro îşi tratează mereu clienţii cu respect şi amabilitate”, susţin proprietarii pensiunii din Cluj-Napoca unde bloggeriţa Oană Silviana Crăciun a fost cazată. Tânăra a afirmat că a fost tratată inuman la pensiunea clujeană.

„Adevărul” relata, zilele trecute, experienţa pe care bloggeriţa Oană Silviana Crăciun a susţinut că a avut-o la o pensiune din Cluj-Napoca. În mai multe postări pe Facebook, aceasta a povestit că a fost tratată rău de către angajaţii pensiunii. 

Proprietarii pensiunii „Pedro” au trimis, în replică, pe adresa redacţiei mai multe precizări, în care arată versiunea lor a întâmplărilor. Pe scurt, aceştia arată că Oana Silviana Crăciun a minţit în legătură cu condiţiile de cazare şi cu modul în care a fost tratată. 

Redăm mai jos, integral, precizările venite din partea proprietarilor pensiunii:     

„În primul rând, precizăm încă de la început că nu am agresat-o fizic sau verbal pe dna. Oană Silviana Crăciun, nu este real că nu a existat căldură şi apă caldă în cameră în care aceasta era cazată, iar noi am oferit bon fiscal aferent perioadei petrecute de dna. Crăciun în pensiune.
 

Doamna Oană Silviana Crăciun ne-a contactat telefonic prima data în săptămână 19-23 octombrie din Anglia, dorind o cazare în regim de chirie lunara în cadrul pensiunii noastre.

Aceasta a optat pentru pensiunea Pedro după ce o prietena a venit să vizioneze camera disponibilă în acest sens, iar chiria lunară convenită a fost de 1.000 lei. Cu ocazia vizionarii camerei, prietena d-nei Crăciun ne-a spus că daca vă fi cazul unei carantine, îi vă aduce ea mâncare o dată la două zile.

Prin urmare, dna. Crăciun cunoştea exact condiţiile de cazare înainte de a veni în ţară şi putea să-şi dea seama dacă acestea sunt sau nu potrivite pentru o carantină. De asemenea, dna. Crăciun cunoştea şi condiţiile legale de carantină, din moment ce ne-a spus că a mai stat în carantina de încă două ori în acest an.
 

Carantina presupune din punct de vedere legal separarea fizică a persoanelor suspecte de a fi infectate de alte persoane, într-un spaţiu declarat în acest sens, în scopul prevenirii răspândirii bolilor contagioase. Aşadar, persoana carantinata nu poate părăsi pe durata carantinei spaţiul ales în acest scop, care în cazul d-nei Crăciun a fost camera 12 din cadrul pensiunii.
 

Oană Silviana Crăciun a ajuns la pensiunea Pedro în data de 27.10.2020, în jurul orei 17:00. Pensiunea Pedro este o afacere de familie şi, datorita unor circumstanţe neprevăzute în contextul pendemiei Covid-19, când a ajuns dna. Crăciun la pensiunea noastră, cele doua persoane din administraţie care se ocupau de întocmirea documentelor contabile (contracte/bonuri/chitanţe) erau plecate. Prin urmare, i-am comunicat acesteia că vom încheia contractul iş ne va da banii a doua zi.


Dna. Crăciun a fost de acord, însă a insistat să ne lase încă din prima zi 2.000 lei în numerar (1.000 lei cazarea pentru o lună şi 1.000 lei garanţie).


Tot din prima zi de cazare am constatat că dna. Crăciun încalcă condiţiile legale de carantină, părăsind camera în care era cazată de cel puţin 10 ori. Aceasta a mers fară masca în bucătăria comună pentru a-şi lua mâncare din frigider şi pentru a mânca şi, totodată, a mers fară masca în alte spaţii comune pentru a fuma, punând astfel în pericol nu doar sănătatea angajaţilor noştri (în cazul în care era infectată cu Covid-19), ci şi sănătatea celorlalţi oaspeţi ai pensiunii.


I-am atras atenţia d-nei Crăciun cu privire la necesitatea respectării carantinei, iar aceasta a încercat sa ne determine să trecem cu vederea comportamentul ei i inclusiv să minţim poliţia, în cazul unor verificări. Am refuzat-o  şi, datorită comportamentului ei care punea în pericol angajaţii şi oaspeţii pensiunii, i-am comunicat că va trebui să părăsească pensiunea după cele 14 zile de carantină, urmând să-i restituim o parte din bani.


Din acel moment au început problemele. Mai exact, Oană Silviana Crăciun a fost cea care a început să zbiere pe holurile comune şi în curtea pensiunii, acuzându-ne pe nedrept că "o tratăm inuman, că nu i-am pus frigider în cameră, că o agresam verbal şi îi cerem imposibilul".


Nu am răspuns agresiunilor verbale ale d-nei Crăciun şi, în schimb, am chemat imediat poliţia, care ulterior s-a deplasat la DSP Cluj în vederea clarificării posibilităţilor de schimbare a adresei de carantinare. În final, dna. Crăciun a fost sancţionată contravenţional pentru nerespectarea condiţiilor de  carantinare, iar mai multe echipaje de poliţie, care au venit la pensiunea noastră permanent în acea perioadă, pot confirma că scandalul, ameninţările şi agresiunile verbale au fost generate şi exercitate exclusiv de către Oana Silviana Crăciun, până în momentul evacuării.


Pe durata cazării în cadrul pensiunii noastre, Oană Silviana Crăciun:
 

- a avut permanent apă caldă iş căldură în cameră

- a refuzat să-i fie adusa mâncarea în frigiderul instalat în faţa camerei, astfel încât a mâncat din frigiderul aflat în bucătăria comună,

- a avut în permanenţă apă de băut în cameră

- nu a fost agresata fizic sau verbal. Din contra, ea a fost cea care a agresat verbal şi fizic o persoană din conducerea pensiunii, deoarece a filmat -o pentru a putea demonstra nerespectarea condiţiilor de carantina

- a primit înapoi a doua zi după cazare întreagă sumă achitata, mai puţin contravaloarea unei nopţi de cazare, pentru care s-a eliberat bon fiscal.
 

Pensiunea Pedro îşi tratează mereu clienţii cu respect şi amabilitate. Acuzaţiile venite din partea Oanei Silviana Crăciun sunt complet nereale şi făcute cel mai probabil din dorinţa acesteia de a se sustrage cu orice preţ obligaţiilor legale în materie de carantină. Prejudiciul de imagine pe care dna. Crăciun ni l-a cauzat este considerabil, astfel încât urmează să ne îndreptam împotrivă ei pentru a obţine reparaţiile la care suntem îndreptăţiţi potrivit legii.”

UPDATE Ce spune Oana Silviana Crăciun

În urma publicării articolului, Oana Silviana Crăciun a venit, la rândul ei, cu precizări:

„Mentionez ca pe durata sederii mele la pensiune eu sunt cea care a contactat Politia Cluj Napoca pentru ajutor, dat fiind faptul ca am fost agresata de proprietar si nu mi s-a permis accesul la frigiderul de la parterul pensiunii, altfel nu as fi avut niciun motiv sa parasesc locatia pe care eu o inchiriasem pentru o perioada de 30 de zile. 

Asa cum se recunoaste si in materialul publicat online, patroana pensiunii a fost contactata telefonic de mine: "Doamna Oana Silviana Crăciun ne-a contactat telefonic prima dată în săptămâna 19-23 octombrie din Anglia, dorind o cazare în regim de chirie lunară în cadrul pensiunii noastre. Aceasta a optat pentru pensiunea Pedro după ce o prietenă a venit să vizioneze camera disponibilă în acest sens, iar chiria lunară convenită a fost de 1000 lei."

Tot ceea ce ati publicat in material nu reprezinta situatia reala care a avut loc la sediul pensiunii PEDRO, din strada Paris, nr.89 B. 

Potrivit celor scrise in articol: "Oana Silviana Crăciun a ajuns la pensiunea Pedro în data de 27.10.2020, în jurul orei 17:00. Pensiunea Pedro este o afacere de familie şi, datorită unor circumstanţe neprevăzute în contextul pandemiei Covid-19, când a ajuns dna. Crăciun la pensiunea noastră, cele două persoane din administraţie care se ocupau de întocmirea documentelor contabile (contracte/bonuri/chitanţe) erau plecate. Prin urmare, i-am comunicat acesteia că vom încheia contractul şi ne va da banii a doua zi", 

menţionez ca nimic nu este adevărat. La sosirea mea la pensiune, persoana care a încasat cei 2000 de lei la recepţia pensiunii a fost tatăl patronului, aflat la parterul locaţiei de cazare. 

Am solicitat contract în momentul în care le-am oferit cei 2000 de lei, fapt care a stârnit nemulţumire. Mi s-a transmis verbal că vom semna contractul a doua zi. A doua zi, la pensiune s-a deplasat doamna Sorana, cea care a discutat cu mine prin telefon condiţiile închirierii de la distanţă. 

Atât acestei doamne, cât şi fratelui dânsei, le-am adus la cunoştinţă faptul că nu am deţinut condiţii corespunzătoare, aşa cum ne-am înţeles telefonic, respectiv căldură, apă caldă, acces la bucătărie.

Încă de când a ajuns la locaţie, această doamnă mi-a adresat injurii şi a venit pusă pe scandal, obligându-mă să părăsesc pensiunea, de unde şi conflictul care s-a creat mai departe. 

Fiind pusă în această situaţie în care am fost agresată verbal şi fizic de patroni, eu sunt cea care a sunat la Poliţie pentru rezolvarea acestei situaţii. 

Înainte să vină poliţia, fratele patroanei a intrat abuziv la mine în cameră, m-a lovit cu uşa, mi-a transmis să plec de unde am venit şi m-a ameninţat să părăsesc locaţia pe motiv că sunt în izolare, cu toate că, patronii cunoşteau situaţia mea încă de la contactarea telefonică. 

De altfel, şi în Decizia de Confirmare a Carantinării semnată în faţa reprezentanţilor DSP din data de 27 octombrie 2020 pe Aeroportul din CLUJ NAPOCA, adresa specificată pentru carantinare este adresa pensiunii PEDRO din Cluj: strada Paris, numărul 89B, camera 12. 

Referitor la afirmaţia că am fost sancţionată contravenţional de Poliţia Cluj Napoca, menţionez că nici la această oră, nicio autoritate publică nu mi-a transmis în scris vreo sancţiune aplicată la adresa mea, cu atât mai mult cu cât Poliţia Cluj a fost sesizată de mine personal. 

Este inexplicabilă atitudinea patronului pensiunii PEDRO din Cluj Napoca (ar fi o explicaţie dată de faptul că nu era necesară emiterea unor documente justificative care ar fi atestat şederea mea la pensiune pentru 30 de zile) şi se căutau motive în plus pentru a fi dată afară din locaţie. 

Nu e întâmplător faptul că atitudinea patronilor lasă de dorit, iar prejudiciul de imagine pe care pensiunea PEDRO din Cluj l-ar fi suferit din cauza mea, se completează cu numeroasele recenzii pe care aceiaşi patroni le-au primit la adresa unităţii de cazare din partea a numeroşi clienţi care au beneficiat de aceleaşi servicii “impecabile”. Va rog sa verificati pagina oficiala de Facebook a acestei pensiuni. 

Mai sunt multe detalii de lămurit cu privire la atitudinea patronilor de la pensiunea PEDRO, dar poate mi se oferă posibilitatea prin instanţă, autorităţi şi mass media, să probez comportamentul acestora, care lasă de dorit.”

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite