VOCEA ARDEALULUI: Revoluţia netelevizată de sâmbăta trecută

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Let's do it, Romania“ a fost o revoluţie discretă a bunului simţ.

Proiectul „Let's do it, Romania” a fost un succes. În fiecare judeţ, mii de români şi-au rupt din timpul liber, sâmbăta trecută, pentru a da o mână de ajutor la curăţarea zonelor poluate cu PET-uri, hârtii, pungi şi alte mizerii lăsate în urmă de alte mii de români.

Iniţiativa, venită din zona societăţii civile, a scos din case mai multe persoane decât vor putea scoate vreodată toate sindicatele sau partidele la un loc. Cetăţenilor de rând li s-au adăugat zeci de firme, mai mari şi mai mici, care au susţinut campania fără să se gândească la viitoarele licitaţii pe care le-ar putea câştiga fiindcă au „cotizat”. Instituţiile statului şi-au făcut treaba devenind parteneri ai voluntarilor fără să birocratizeze, însă, iniţiativa. Vedete din showbiz au filmat videoclipuri de susţinere şi au făcut gratuit publicitate campaniei. Liderii politici nu au politizat evenimentul şi nu au încercat să îl exploateze electoral, iar mass-media a relatat fără să caute senzaţionalul.

Astfel, obrazul României s-a curăţat de câteva mii de tone de mizerii în relativă discreţie, fără dezbateri televizate şi intervenţii fulminante în direct. Fără goarne şi pancarte, fără chipie trântite de pâmânt şi lideri cocoţaţi pe tribune improvizate care să îndemne la luptă.

Organizatorii „Let's do it, Romania” şi zecile de mii de voluntari care li s-au alăturat au făcut dovada că putem funcţiona şi normal. Într-o singură zi, în discreţie, România a devenit o ţară mai salubră. Iar aceasta este o revoluţie a bunului-simţ.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite