Damen Mangalia începe construcţia unei nave pentru căutarea şi recuperarea de diamante de la mare adâncime

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contractul a fost atribuit şantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcţia navei care va opera în largul Namibiei.

Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă şi tehnologizată navă pentru căutarea şi recuperarea de diamante din lume. 

Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziţionare – DP2, care se bazează pe un sistem cu şapte propulsoare – alimentate de şase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. 

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcţia vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 şi 150 de metri - în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deţine cinci nave miniere, o navă de eşantionare şi operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunităţile de care se bucură şantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.  

Şantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare şantier din Europa. Caracteristicile unice ale şantierului au permis generarea de contracte pentru construcţia unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime şi noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

”Până acum, Damen s-a concentrat pe construcţia de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiştii noştri. Şantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiştilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

Operaţiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează şi startul construcţiei propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată şi prima livrare de diamante. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite