VIDEO Încercare ratată de scoatere a epavei din Portul Midia. Nava este mai grea decât se credea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru scoaterea epavei a fost adusă o macara specială                             FOTO: GSP
Pentru scoaterea epavei a fost adusă o macara specială                             FOTO: GSP

Operaţiunile de ranfluare au început în dimineaţa zilei de sâmbătă, 1 februarie. După aproximativ 2 ore, acestea au fost sistate.

UPDATE: Reprezentanţii GSP spun că vor înlocui cablurile rupte în cursul acestei zile şi vor continua operaţiunile de ranfluare a epavei.

În cadrul unei declaraţii de presă, Gabriel Comănescu, CEO Grup Servicii Petroliere, a declarat că nava Queen Hind avea o încărcătură la bord mai mare decât cea declarată în acte. Aşadar, autorităţile urmează să stabilească cifra exactă a oilor cu care a fost încărcată nava.

De asemenea, Comănescu a declarat că aceste detalii necunoascute vor duce la costuri suplimentare de ranfluare a epavei, costuri pe care statul române le va suporta.

În dimineaţa zilei de 1 februarie au început operaţiunile propriu-zise de ranfluare a epavei din zona Portului Midia. Nava Queen Hind a eşuat pe 24 noiembrie 2019, având la bord 14.600 de oi vii. Doar 180 de animale au putut fi salvate.

După zile întregi în care muncitorii Grup Servicii Petroliere SA (GSP), firma care a câştigat licitaţia pentru ranfluarea navei, au efectuat suduri, măsurători şi alte activităţi necesare ranfluării, în această dimineaţă s-a încercat ridicarea epavei.

Pentru a se putea repune pe linia de plutire nava, GSP a apelat la o macara specială (GSP Neptun), de 1.800 de tone.

După 2 ore de încercări, operaţiunea a fost sistată deoarece câteva spire ale cablurilor de ridicare au cedat (foto jos). Reprezentanţii GSP susţin că nava este mai grea decât se anticipa în calculele specialiştilor.

VIDEO: Declaraţiile preşedintelui GSP, Gabriel Comănescu  sursa: GSP

Cablurile rupte ale macaralei care ranfluează epava din Portul Midia FOTO GSP

Pe 14 ianuarie s-a semnat contractul între Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC) şi Grup Servicii Petroliere SA (GSP), compania angajându-se ca în termen de 35 de zile să finalizeze toate operaţiunile de aducere la mal, scoaterea şi neutralizare cadavrelor animalelor aflate la bord.

Valoarea contractului este 19.000.150 de lei, bani pe care-i va plăti CN APMC, apoi vor începe procedura de recuperare a lor de la asiguratorul navei.

Pe aceeaşi temă:

VIDEO Berbecuţii salvaţi de pe nava eşuată la Midia, speriaţi de libertate. Animalele s-au împotrivit ca şi cum ar fi fost duse la tăiere

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite