Studenţii de la Autovehicule Rutiere lansează la 1 iunie noile prototipuri de automobile revoluţionare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul prototip auto de la Constanţa, Brizar, realizat de studenţii de la Autovehicule Rutiere FOTO L.M.
Noul prototip auto de la Constanţa, Brizar, realizat de studenţii de la Autovehicule Rutiere FOTO L.M.

Studenţii din ultimul an de la Autovehicule Rutiere de la Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa îşi vor prezenta noile proiecte inedite, aşa cum ne-au obişnuit în fiecare an.

Sub genericul „Primăvara Automobilului Constănţean“, în acest an, viitorii ingineri rutieri au gândit şi au realizat, cu sprijinul îndrumătorilor de la catedră, două prototipuri care au toate şansele să fie văzute cândva în trafic.

Primul automobil îl reprezintă o dorinţă mai veche a studenţilor constănţeni de a se implica în realizarea unui kit destinat deplasării în condiţii de zăpadă şi viscol cu un autoturism de serie. După ce au analizat în detaliu ideile îndrăzneţe ale promoţiilor anterioare, ei au optat în acest an pentru a sparge gheaţa, propunând un experiment original.

Coordonatorul echipelor de studenţi, prof.univ.dr. Laurenţiu Manea, explică în ce constau şi care este legătura dintre cele două inovaţii.

„ŞenilAR-polAR 1 încearcă să învingă munţii în suita kiturilor deja realizate cu care, folosind acelaşi tip de automobilism obişnuit, au traversat marea cu Nemo sau au legănat vise acompaniaţi de glasul roţilor de tren cu TrenD. Ei nu au renunţat la dinamicitatea lui SmARty de anul trecut, simulând parcursul inginereşte întâi pe standul de motor StandARm şi apoi pe calea virtuală cu SymulAR.

Problema economicităţii au rezolvat-o prin propunerile multi carburant promovate de Trio sau au folosit din plin experienţa propulsiei electrice căpătată promovând variantele Eco, Hy şi zAR.

Totul a fost dublat de siguranţa în acţiunile experimentului de ambulanţă low-cost SalvAR, iar certitudinea deplasărilor acvatice a fost punctată de MixtRA. Pentru a-şi afirma inginereşte tinereţea şi-au pus speranţa în propriile puteri şi în briza mării atunci când au gândit şi au creat BrizAR-ul.

Al doilea experiment, BrizAR, este aşadar un proiect ce demonstrează că un automobil poate fi pus în mişcare şi prin mijloace ECO, ce pun la treabă resursele naturale, atât proprii - creative şi musculare, cât şi externe de tip eolian“.

Automobilul a fost realizat de studenţii de la Autovehicule Rutiere pe parcursul anilor de studiu, în cadrul activităţii practice şi de pregătire a lucrărilor de diplomă.

Profesorul Manea este sigur că vom vedea prototipurile în trafic în anii următori. „Acestea sunt doar primele exemple despre posibilităţile studenţilor de a se ridica deasupra încercărilor vieţii Este un nou episod dintr-un serial ce defineşte tradiţia unui colectiv ce a avut întotdeauna un singur scop: promovarea învăţământului constănţean de automobile şi recunoaşterea meritelor celor care au muncit la ea constant, pentru afirmarea şcolii inginereşti de la Constanţa“, arată profesorul Manea.

Prototipurile vor fi prezentate, în premieră, în ziua de 1 iunie, când este organizat Cursul Festiv al Promoţiei 2013 Ingineri ZI şi IFR, Specializarea Autovehicule Rutiere şi master Legislaţie şi Siguranţă în Transporturi.

Sărbătoarea începe la ora 12, în Amfiteatrul Aula Magna, de la sediul Universităţii Ovidius, pe B-dul Mamaia nr. 124. Invitat de onoare este reputatul profesor universitar Cornel Stan, de la West Saxon University din Zwichau-Germany. Specialistul originar din Constanţa va prezenta tema „Automobilele viitorului – de la funcţii la manoperă“.

La ora 15, în parcarea universităţii va avea loc prezentarea oficială a conceptului „brizAR -Performance Eco Wind & Muscle Propulsion Car. La ora 16 începe Turul oficial anual al absolvenţilor Specializării Autovehicule Rutiere, care se vor îmbarca la bordul autobuzelor cu etaj, cu care vor străbate Constanţa şi Mamaia.

La evenimente sunt invitaţi să participe la manifestări toţi cei ce îndrăgesc domeniul automobilului şi care îşi doresc ca echipa automobiliştilor constănţeni să devină un vector de forţă în dinamica economică a Constanţei.

Vă mai recomandăm

SmARty, autoturismul cu motorul în vitrină FOTO

FOTO Invenţie la Ovidius: Un Lăstun circulă pe o şosea virtuală

Prototipul Dacia TrenD va fi lansat la Constanţa

Studenţii de la Facultatea de Autovehicule Rutiere pot învăţa să conducă pe simulatorul auto

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite